لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۵۲

ملاقات با فرید زیرگی‌مقدم


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به یک چهاردیواری است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی- عقیدتی» خوانده می‌شوند.

جوان ۲۵ ساله ساکن بیرجند است، فرزند کوچک‌تر خانواده‌ای که بنیه مالی ضعیفی دارد، پدرش کارگر است و او کمک‌حال خانواده‌اش. به دلیل اعتقادش به آیین بهایی به هفت سال زندان محکوم شده، به اتهام‌هایی که او آنها را قبول ندارد.

فرید زیرگی مقدم در یک صبح تابستانی با ورود مامورین امنیتی به منزل پدری‌اش بازداشت شد، ساعت ۱۰ صبح ۱۲ مرداد سال ۹۸ توسط مامورینی که لباس شخصی بر تن داشتند.

آنچه در ۳۴ روز بعد از بازداشت بر او گذشت، تحمل ۲۶ روز سلول انفرادی در بازداشتگاه اداره اطلاعات و گذراندن یک هفته در بند عمومی زندان بیرجند بود بدون دسترسی به وکیل و محروم از ملاقات با خانواده و بعد آزادی موقت با وثیقه‌ و تشکیل دو پرونده قضایی برای او که تعیین سرنوشت یکی از آنها به شعبه اول دادگاه انقلاب سپرده شد.

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:24 0:00
لینک مستقیم

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم اکنون​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG