لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۴۵

ملاقات با نیلوفر بیانی


ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به یک چهاردیواری است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی- عقیدتی» خوانده می‌شوند.

فعال مدنی ۳۴ ساله‌ای که عاشق طبیعت است و در همین زمینه به تحصیلاتش ادامه داد تا به محیط زیست٬ به بقای این کره سبز٬ تنها زیستگاه انسان کمک کند اما حالا به دلیل همان فعالیت‌ها زندانی ست به جرمی ناکرده.

نیلوفر بیانی که نام او به عنوان یکی از متهمان پرونده فعالان محیط زیست رسانه‌ای شد٬ سال‌ها خارج از ایران زندگی می‌کرد. او دانش‌آموخته رشته محیط زیست از دانشگاه مک‌گیل کاناداست و فارغ‌التحصیل کارشناسی‌ارشد بیولوژی حفاظت از دانشگاه کلمبیا در نیویورک.

پس از پایان تحصیلاتش پنج سال با برنامه محیط زیست سازمان ملل در شهر ژنو سوییس همکاری کرد و در سال ۹۶ تصمیم گرفت به ایران بازگردد تا در زادگاهش به فعالیت‌های محیط زیستی خود ادامه دهد.

او اردیبهشت سال ۹۶ همکاری خود را با موسسه میراث حیات وحش پارسیان آغاز کرد٬ به عنوان مدیر برنامه‌ریزی این موسسه. موسسه‌ای که همه پژوهش‌ها و فعالیت‌هایش در راستای کمک به حفظ محیط زیست و جلوگیرى از نابودى گونه‌های در خطر انقراض بود.

شش ماه بعد نیلوفر بیانی در چهارم بهمن سال ۹۶ توسط مامورین اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت شد. بازداشتی که آغاز ماه‌ها انفرادی و صدها ساعت بازجویی بود.

please wait

No media source currently available

0:00 0:04:27 0:00
لینک مستقیم

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم اکنون​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG