لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۹

ملاقات با امیرمحمد شریفی


ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به یک چهاردیواری است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی- عقیدتی» خوانده می‌شوند.

دانشجوی ۲۲ ساله‌ای ست که به وضعیت موجود در ایران انتقاد دارد٬ در جست‌وجوی عدالت است و معترض به تبعیض و فساد. فعال دانشجویی دانشگاه تهران و علاقمند به تاریخ معاصر ایران و موسیقی.

امیرمحمد شریفی دانشجوی رشته نقشه‌برداری دانشگاه تهران است ونوازنده گیتار، او فعالیت‌های صنفی‌اش را از سال ۹۵ در انجمن اسلامی دانشکده فنی دانشگاه تهران آغاز کرد٬ در نشریات دانشگاهی می‌نوشت.

او به همراه چند دانشجوی دیگر نشریه‌ای منتشر می‌کرد به نام «افرا»٬ نشریه‌ای سیاسی-اجتماعی که به مسائل روز می‌پرداخت و امیرمحمد شریفی مدتی دبیری بخش سیاست آن را برعهده داشت.

او یکی از دانشجویانی بود که در اعتراض‌ها به سرنگونی هواپیمای اوکراینی با موشک سپاه شرکت کرده بود٬ تجمعی که در محوطه دانشگاه تهران برگزار شد و به بازداشت تعدادی از دانشجویان انجامید.

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:07 0:00
لینک مستقیم

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم اکنون​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG