لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۴۳

ملاقات با مصطفی هاشمی‌زاده


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به یک چهاردیواری است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی- عقیدتی» خوانده می‌شوند.

یکی از ده‌ها دانشجویی ست که تنها به دلیل فعالیت‌های صنفی یا اعتراض‌ مسالمت‌آمیزش بازداشت و زندانی شده‌. او به سرنگونی هواپیمای اوکراینی توسط موشک سپاه پاسداران اعتراض کرده بود اما کارش به دادگاه و زندان کشید.

مصطفی هاشمی‌زاده٬ دانشجوی رشته مهندسی عمران دانشگاه تهران است. او دی‌ماه ۹۸ به همراه ده‌ها دانشجوی دیگر در محوطه دانشگاه تهران تجمع کرد٬ تا به سرنگونی هواپیمای اوکراینی اعتراض کند٬ تا با خانواده قربانیان ابراز همدردی کند، اما بازداشت شد.

این دانشجوی جوان چندی بعد با وثیقه آزاد شد و پس از آزادی از بدرفتاری‌ها و تهدیدهایی که در دوران بازداشت متحمل شده٬ پرده برداشت، از اینکه بازجو به او گفته بود اگر مطابق میل آنان اعتراف نکند او را خواهند کشت.

اما شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران بدون توجه به شرایط بازداشت این فعال دانشجویی٬ او را به شش سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم کرد.

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:58 0:00
لینک مستقیم

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم اکنون​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG