لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۴۰

ملاقات با زمان فدایی


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به یک چهاردیواری است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی- عقیدتی» خوانده می‌شوند.

نوکیش مسیحی ساکن شهر رشت است و حرفه‌اش نقاشی ساختمان، نوازنده گیتار و علاقمند به موسیقی، او تنها به دلیل اعتقادات مذهبی‌اش٬ به خاطر فعالیت‌های دینی‌اش بازداشت و زندانی شده. نامش زمان فدایی ست، خانواده‌اش او را صاحب صدا می‌زنند.

اردیبهشت‌ماه سال ۹۵ بود که به همراه چهار مسیحی دیگر در یک کلیسای خانگی در رشت بازداشت شد٬ بازداشتی دو هفته‌ای که سرنوشت سال‌های بعدی زندگی او را رقم زد.

این نوکیش مسیحی شهریور همان سال در یکی از پرونده‌هایش در دادگاهی در رشت به ۸۰ ضربه شلاق محکوم شد و پرونده دیگرش که به اتهامی امنیتی برای او تشکیل شده بود به تهران ارسال شد٬‌ به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران. دادگاهی که قاضی آن ماشاالله احمدزاده زمان فدایی را به ۱۰ سال زندان محکوم کرد.

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:25 0:00
لینک مستقیم

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم اکنون​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG