لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۵۹

ملاقات با توحید امیرامینی


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به یک چهاردیواری است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی- عقیدتی» خوانده می‌شوند.

فعال مدنی اهل اردبیل که همه فعالیت‌هایش مدنی و مسالمت‌آمیز بوده٬ چه زمانی که در تجمعی در قلعه بابک شرکت کرده بود چه پس از آن که درباره زبان مادری می‌نوشت.
و حالا به دلیل همین فعالیت‌های مدنی زندانی ست پشت دیوارهای بلند زندان اوین.

توحید امیرامینی ۳۳ سال دارد٬ علاقمند به شعر و هنر است و حرفه‌اش جوشکاری
او در سال‌های گذشته بارها احضار و بازداشت شده است. آخرین بار اوایل اسفند ۹۷ به دلیل پخش اعلامیه‌هایی در رابطه با روز جهانی زبان مادری در تهران بازداشت و به بند امنیتی ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. او مدت‌ها تحت بازجویی بود بدون دسترسی به وکیل و بدون ملاقات با خانواده.

او از زندانیان سیاسی حمایت می‌کرد اما به فعالیت تبلیغی علیه نظام متهم شد٬ مدافع حقوق اقلیت‌ها بود و در تجمعاتی در رابطه با روز جهانی زبان مادری شرکت کرده بود اما به اجتماع و تبانی به قصد برهم‌زدن امنیت ملی متهم شد.

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:14 0:00
لینک مستقیم

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم اکنون​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG