لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۰۱

ملاقات با ناهید تقوی


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به یک چهاردیواری است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی- عقیدتی» خوانده می‌شوند.

تابعیت مضاعف آلمان را دارد و از ۳۷ سال پیش ساکن شهر کلن آلمان است٬ در سفر به زادگاهش بازداشت و زندانی شده است.

ناهید تقوی ۶۶ ساله است و تحصیل‌کرده رشته معماری در شهر زیبای فلورانس در ایتالیا.

۳۷ سال پیش پس از آن که همسرش را در یک حادثه از دست داد٬ تصمیم گرفت با دختر کوچکش مریم به آلمان مهاجرت کند٬ مریم آن زمان سه سال داشت و در همه این سال‌های طولانی شد مونس و همدم مادرش.

او هیچ‌‌گونه فعالیت سیاسی نداشته٬ اهل کتاب و مطالعه است، علاقمند به هنر٬‌ شیفته معماری و عاشق سفر و دیدار از موزه‌ها و آثار باستانی. دغدغه‌اش حقوق بشر است و مسائل زنان.

ناهید تقوی در سال‌های گذشته بارها به ایران سفر کرده تا زمان بیشتری را با اعضای خانواده‌‌اش سپری کند تا خاطرات سال‌های دورش را در آنجا تکرار کند. در سفرهای قبلی مشکلی برایش پیش نیامد اما این بار بی‌خبری چند روزه از او نشانه‌ خوبی نبود.

ناهید تقوی ناپدید شده بود و اعضای خانواده هیچ خبری از او نداشتند٬ پس از چند روز وقتی برادرش به آپارتمان او می‌رود همه جا را به هم ریخته می‌بیند٬ خانه زیر و رو شده بود و اثری از خواهرش نبود٬‌، سرانجام از همسایه‌ها می‌شنود که خواهرش بازداشت شده است.

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:23 0:00
لینک مستقیم

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم اکنون​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG