لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۳۴

ملاقات با علی واثقی


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به یک چهاردیواری است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی- عقیدتی» خوانده می‌شوند.

۳۵ سال دارد٬ اهل اردبیل است و علاقمند به هنر٬ در یک دهه گذشته بارها به دلیل فعالیت‌های مسالمت‌آمیزش بازداشت و زندانی شده، او هم‌اکنون در بند ۲ زندان مرکزی اردبیل به سر می‌برد.

علی واثقی جوانی فعال و ورزشکار است٬‌ فوق دیپلم ادبیات دارد و حرفه‌اش تابلوسازی است٬ کسب و کارش تازه رونق گرفته بود که بازداشت شد٬ حالا چند ماهی است که مغازه او تعطیل شده و سفارش‌هایش نیمه‌کاره مانده است.

این فعال مدنی نخستین بار ۹ سال پیش در جریان تجمعی در اعتراض به وضعیت دریاچه ارومیه بازداشت شد٬ بازداشتی یک ماهه به دلیل نگرانی‌اش از وضعیت محیط زیست.

چهار سال بعد بهانه بازداشت این فعال مدنی حضور او در تجمعی دیگر بود٬ تجمعی مسالمت‌آمیز در اعتراض به یک برنامه تلویزیونی.

علی واثقی بار دیگر در سال ۹۷ بازداشت شد٬ مامورین امنیتی این بار او را جلوی منزلش بازداشت کردند پیش از آن که به مراسم قلعه بابک برود.

این فعال مدنی در بازداشت‌های قبلی از اتهام‌های وارده تبرئه شد٬ اما آخرین بازداشتش سرنوشت دیگری برای او رقم زد.

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:25 0:00
لینک مستقیم

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم اکنون​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG