لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۳۱

ملاقات با گیتی پورفاضل


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به یک چهاردیواری است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی- عقیدتی» خوانده می‌شوند.

عضو کانون نویسندگان ایران است و فعال مدنی٬ حقوقدان است و در سال‌های گذشته وکالت ده‌ها زندانی سیاسی را برعهده داشته است.

نویسنده و شاعری که مجموعه شعرش «پژواک آشنا» طرفداران زیادی دارد.
تحصیلکرده رشته حقوق در دانشگاه تهران است با حدود ۴۰ سال سابقه وکالت.

از جمله پرونده‌هایی که او وکالتش را برعهده داشت٬‌ پرونده ستار بهشتی بود٬ وبلاگ‌نویس و کارگر منتقدی که سال ۹۱ در بازداشتگاه پلیس فتا جان باخت.

گیتی پورفاضل وکیل نام‌آشنای ده‌ها زندانی سیاسی ست و منتقد جمهوری اسلامی. وکیل پایه یک دادگستری که چند سال پیش بازنشسته شد اما هرگز از دفاع از حقوق بشر و مبارزه با بی‌عدالتی دست نکشید.

دلیل آخرین بازداشت این وکیل منتقد امضای بیانیه‌ای بود که به دومین بیانیه ۱۴ معروف شد٬ بیانیه‌ای که خواستار استعفای آیت‌الله خامنه‌ای از سمت رهبری بود و گذار از حکومت جمهوری اسلامی.

در پی امضای این بیانیه گیتی پورفاضل ۲۸ مرداد سال ۹۸ توسط مامورین امنیتی بازداشت شد٬ او سه ماه در بازداشت بود و تحت بازجویی و در نهایت به تحمل ۲۷ ماه زندان محکوم شد.

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:40 0:00
لینک مستقیم

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم اکنون​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG