لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۲:۲۹

از مدل‌های جدید نوکیا تا استخراج ارز دیجیتالی با لپ‌تاپ‌های مخصوص


مجلۀ فناوری: شرکت نوکیا دو مدل ارزان‌قیمت از تلفن‌های همراه خود را معرفی کرد. در سوی دیگر، به دلیل داغ شدن بازار رمز‌ارزها، شرکت‌ها و بانک‌‌های بزرگ در حال بررسی تبادل مالی از این راه هستند و این موضوع سبب شده برخی سعی کنند با خرید لپ‌تاپ به استخراج ارزهای دیجیتالی بپردازند.

گوشی جدید نوکیا

شرکت نوکیا دو گوشی تلفن همراه ارزان‌قیمت را برای بازارهای در حال توسعه در هند معرفی کرد. این دو محصول ۳.۴ و ۵.۴ نام دارند.

گوشی نوکیا ۳.۴ با ظرفیت رم چهارگیگابایتی و حافظه ۶۴ گیگابایتی و قیمت ۱۶۵ دلاری معرفی شده است.

نوکیا ۵.۴ در دو نوع، یکی با چهار گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه و دیگری با شش گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی، به ترتیب با قیمت ‍۱۹۰ و ۲۱۰ دلار عرضه خواهد شد.

مدل ۳.۴ دارای صفحه ۶.۳ اینچی، پردازنده اسنپ‌دراگون ۴۶۰ کوالکام و ظرفیت باتری چهار هزار میلی‌آمپر ساعتی است. این تلفن همراه سه دوربین در پشت خود، به‌ترتیب دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی، دوربین واید پنج مگاپیکسلی و دوربین عمق‌سنج دو مگاپیکسلی، دارد.

نوکیا ۵.۴ دارای صفحه ۶.۳ اینچی، پردازنده اسنپ‌دراگون ۶۶۲ کوالکام و ظرفیت باتری چهار هزار میلی آمپر ساعتی است. این تلفن همراه چهار دوربین در پشت خود دارد؛ به‌ترتیب دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، دوربین واید پنج مگاپیکسلی ،دوربین عمق‌سنج دو مگاپیکسلی و دوربین ماکروی دو مگاپیکسلی.

شرکت نوکیا همچنین از یک هدست بی‌سیم با نام پاورایرپادلایت با قیمت ۵۰ دلار رونمایی کرد که نسبت به رقبا ارزان‌قیمت‌تر است.

استخراج ارز دیجیتالی با لپ‌تاپ

با افزایش قیمت ارز‌های دیجیتالی یا همان رمزارزها، خرید انبوه لپ‌تاپ در چین برای استخراج این ارز‌ها شکل گرفته است. در چین با این روش بیشتر ارز دیجیتال اتریوم تولید می‌شود.

برای استخراج ارز دیجیتالی، لپ‌تاپ‌ها با کارت گرافیکی بالارده خریداری می‌شوند که قادرند با یک سیستم خنک‌کنندۀ جدید به استخراج رمزارز‌ها بپردازند.

هر لپ‌تاپ با استفاده از برقی به ارزش ۲۰ سنت می‌تواند حدود ۶.۵ دلار رمزارز استخراج کند.

در همین حال بسیاری از مؤسسات مالی به دنبال راهی برای انجام انتقال‌های مالی با ارز‌های دیجیتالی هستند. در جدیدترین اقدام، مستر‌کارت می‌خواهد خرید با استفاده از رمزارز‌ها را ممکن کند.

گفتنی است دستگاه‌های استخراج‌کننده (ماینرها) برای حل جواب معادله‌ای که پاداش آن همان بلاک‌چین یا ارز دیجیتالی است، اعداد را یکی پس از دیگری امتحان می‌کنند تا سرانجام به نتیجۀ درست برسند.

ماینرها با تولید بلاک‌هایی از تراکنش‌های معتبر و اتصال آن‌ها به بلاک‌چین پاداش دریافت می‌کنند.

قیمت گوشی تاشوی مایکروسافت در جهان

مایکروسافت قیمت اولین گوشی تاشوی خود را که دوئو نام دارد با کاهش ۴۰۰ دلاری حدود هزار دلار اعلام کرد. این گوشی تلفن همراه ابتدا در آمریکا عرضه خواهد شد.

خبرنگار رسانه‌های فناوری که با این تلفن همراه کار کرده‌اند، از عملکرد و کیفیت ساخت آن راضی بوده‌اند اما برخی اشکالات را در اجرای برخی نرم‌افزارها با سیستم عامل اندروید گزارش داده‌اند.

در این دستگاه از دو نمایشگر ۵.۶ اینچی استفاده شده که قابلیت تا شدن و همچنین قابلیت تبدیل شدن به یک صفحه واحد را دارند. لولایی بین این دو صفحه قرار گرفته که امکان چرخش ۳۶۰ درجه‌ای را به آن‌ها می‌دهد.

در این دستگاه از پردازندۀ‌ اسنپ‌دراگون ۸۵۵ استفاده شده است. مایکروسافت می‌گوید نسخۀ‌ کامل آفیس و مرورگر اِج روی این دستگاه اجرا می‌شود و این وسیله قابلیت آن را دارد تا با تبدیل شدن یکی از صفحات به کیبورد لمسی مانند یک نوت‌بوک کوچک عمل کند.

اینتل در برابر اپل

شرکت اینتل تحلیل فنی جدیدی را برای نقد پردازنده جدید اپل منتشر کرده است. اپل به‌تازگی پردازندۀ سری ام‌یک را معرفی کرده که ادعا می‌کند از بیشتر پردازنده‌های اینتل قدرتمند‌تر است. این پردازنده بر اساس معماری آرم کار می‌کند و در محصولاتی مانند مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی استفاده می‌شود.

شرکت اینتل اما با انتشار یک بررسی مقایسه‌ایِ فنی بین یک لپ‌تاپ ویندوزی با پردازندۀ اینتل آی‌هفت و یک رایانۀ اپل با پردازندۀ ام‌یک نشان داده است که پردازندۀ اینتل برخلاف ادعای اپل عملکرد بهتری دارد. هر دو رایانه از رم یکسانی بهره می‌بردند.

XS
SM
MD
LG