لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۵۰

همسر محمد نوری‌زاد از «وخامت حال» او خبر داد


عکس آرشیوی از محمد نوری‌زاد
عکس آرشیوی از محمد نوری‌زاد

فاطمه ملکی، همسر محمد نوری‌زاد، پس از مکالمه تلفنی با او در زندان اوین به رادیو فردا از «وخامت حال» وی خبر داد و گفت این زندانی سیاسی هشدار داده است تا وقتی امکان استفاده از تلفن به او ندهند دست به خودزنی خواهد زد.

محمد نوری‌زاد به گفته همسرش بیش از شش ماه است که از تماس تلفنی با خانواده اش محروم است و روز چهارشنبه از طریق اسماعیل عبدی، هم بندی‌اش در زندان اوین توانست با همسرش صحبت کند.

خانم ملکی می‌گوید: آقای نوری‌زاد که گوشی را گرفتند با حال نزار و خیلی وحشتناک که نشان می‌داد حال‌شان کاملا بد است شروع کردند به صحبت کردن و گفت که خودزنی کرده است. گفت که به این‌ها (مسولان زندان) گفته‌ام ادامه می‌دهم در این راه تا خون من ریخته شود تا مردم بیدار شوند و به این‌ها هشدار داده‌ام اگر تلفن من وصل نشود همین جوری خودزنی خواهم کرد تا بالاخره تکلیف من روشن شود.

«وخامت حال» محمد نوری‌زاد؛ گفت‌وگو با فاطمه ملکی
please wait

No media source currently available

0:00 0:05:17 0:00
لینک مستقیم

محمد نوری‌زاد همراه با ۱۳ نفر دیگر از امضاء‌کنندگان نامه‌ای است که در آن درخواست شده است آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، از مقام خود استعفاء دهد.

همه امضاء‌کنندگان این نامه بازداشت و برخی از آن‌ها به حبس‌های طولانی محکوم شده‌اند. محمد نوری‌زاد به ۱۵ سال زندان، سه سال تبعید به ایذه و سه سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده است.

فاطمه ملکی از افزایش فشارها بر همسرش در زندان خبر داد و گفت: فشار خیلی زیاد است، اطلاعاتی‌ها تهدید می‌کنند که خانمت را ممنوع‌الخروج می‌کنیم و می‌خواهیم احضار کنیم یا دخترت را فلان می‌کنیم.

وی با بیان این‌که آقای نوری‌زاد می‌خواهد صدای خود را به همه برساند، گفت که «معنی ندارد پنج و شش ماه تلفن ایشان را قطع کرده‌اند. برای زندانیان کارت تلفن صادر می‌کنند و با کارت تلفن می‌توانند تلفن بزنند. کارت ایشان را غیرفعال کرده‌اند».

محمد نوری‌زاد روز ۹ اردیبهشت هم ضمن انتشار یک فایل صوتی از قصدش برای «خودکشی اعتراضی» خبر داده و دلیل این تصمیم خود را آزار خانواده‌اش اعلام کرده بود. همان موقع هم همسر او به رادیو فردا گفته بود که او در زندان مشهد رگ خود را زده، اما نجات یافته است.

فاطمه ملکی که روز دوشنبه همسرش را در زندان اوین «با ظاهری آشفته و بدحال» ملاقات کرده با انتشار ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی از بیهوش شدن او در زندان خبر داده و گفته بود که آقای نوری‌زاد برای سی‌وپنجمین بار در زندان بی‌هوش و به بیمارستان طالقانی منتقل شد ولی بعد مجددا به زندان اوین بازگردانده شد.

خانم ملکی افزود:‌ افرادی از اطلاعات که گهگاه در زندان سراغ او می‌روند باز سراغ او رفته‌اند. آقای نوری‌زاد گفته که با بیماری قلبی حاد مواجه است و مکررا بیهوش شده است ولی آن‌ها گفته‌اند که بله شرمنده هستیم ولی شما باید حداقل تا انتخابات در زندان باشید و ساکت هم باشید.

بر اساس مصاحبه رادیو فردا و گزارش‌های سایت/ف.ق/ک.ر
XS
SM
MD
LG