لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۲۶

آمار تصاعدی کرونا در تهران؛ مراجعه ۶ هزار نفر در یک روز و قربانی شدن ۷۰ نفر


گزارش‌های رسمی از شیوع کرونا در پایتخت تهران نشان می‌دهد که تعداد قربانیان کرونا در تهران به روزانه بیش از ۷۰ نفر رسیده است و در طول یک روز از ۶ هزار مراجعه کننده به بیمارستان‌های شهر تهران، ۱۰۰۰ بیمار در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند.

به گفته نادر توکلی، معاون درمان ستاد مقابله با کرونای استان تهران ناتوانی در شروع واکیسناسیون عمومی، یکی از دلایل بحران کنونی است.

او گفته است «اگر یک‌سوم جمعیت یعنی حدود ۲۵ میلیون نفر واکسینه شوند، به کاهش شدت بیماری کمک خیلی زیادی خواهد کرد».

محسن هاشمی، رئيس شورای شهر تهران نیز گفته است تعداد قربانیان کرونا در تهران از روزانه ۷۰ نفر عبور کرده است و «باید مساله واکسیناسیون خیلی جدی گرفته شود».

علیرضا زالی، رئيس ستاد مقابله با کرونا در تهران نیز این عدد را تایید کرده و گفته است روز شنبه، ۲۱ فروردین، ۷۰ نفر در تهران قربانی کرونا شده‌اند.

آمارهای رسمی مقام‌های وزارت بهداشت درباره کرونا همواره محل تردید بوده و پیش از این سازمان نظام پزشکی ایران، آمار واقعی قربانیان و مبتلایان به کرونا در ایران را ۳ تا ۴ برابر آمار اعلام شده توسط وزارت بهداشت برآورد کرده است.

در همین حال، پیام طبرسی، رئيس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری به وب‌سایت خبرآنلاین گفته است که «با این موجی که شروع شده، آمار جان‌باختگان صددرصد به روزانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر می‌رسد» و «این موضوع غیرقابل اجتناب است».

او با تاکید بر لزوم سرعت گرفتن واکسیناسیون،پیش‌بینی کرده است که تا «نیمه اول سال ۱۴۰۱ خبری از واکسیناسیون عمومی در کشور نباشد».

این اظهارنظر در حالی مطرح می‌شود که مقام‌های وزارت بهداشت ایران وعده داده‌اند از خرداد امسال واکسیناسیون عمومی را با تولید و توزیع واکسن ایرانی کرونا شروع کنند.

خطوط تولید واکسن ایرانی کرونا به طور عمده در انحصار ستاد اجرایی فرمان امام، یکی از نهادهای اقتصادی وابسته به دفتر رهبر جمهوری اسلامی، قرار دارند.

XS
SM
MD
LG