لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۵۶

طوفان استقلال ایران در لیگ قهرمانان آسیا


از دور دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، استقلال ایران با نتیجه سه بر صفر مقابل الشرطه عراق به برتری رسید.

استقلال که در دیدار نخست هم ۵ گل به الاهلی عربستان زده بود، حالا بهترین خط حمله را بین همه تیم‌های این مسابقات در اختیار دارد.

در دیگر بازی این گروه، الدحیل قطر که ۹۰ دقیقه علی کریمی را در ترکیب خود داشت، مقابل الاهلی میزبان رقابت‌ها به تساوی ۱-۱ رسید.

به این ترتیب استقلال با ۶ امتیاز صدرنشین است. الدحیل ۴ امتیاز دارد. الاهلی ۲ امتیازی است و الشرطه عراق هم فعلاً امتیازی کسب نکرده.

نکته جالب اینکه استقلال و الشرطه از سال ۱۹۷۱ چهار بار با هم بازی کرده بودند که دو بار نماینده عراق به برتری دست یافته و دو دیدار هم با تساوی به پایان رسیده بود. این نتیجه ۳-۰، به طلسم ۵۰ ساله استقلال در برابر پلیس عراق پایان داد.

حسام کاظم مدافع چپ الشرطه که ۱۷ بازی ملی هم در کارنامه دارد، در یازدهمین دقیقه با خطای شدیدی که روی اسماعیلی مرتکب شد از داور سریلانکایی کارت قرمز گرفت تا تیمش با یک یار کمتر، ۸۰ دقیقه زیر فشار حملات استقلال باشد.

پیش از پایان نیمه نخست، قایدی توپ را از بین مدافعین الشرطه به نادری رساند تا با هدفگیری دقیقش، استقلالی‌ها برنده به رختکن بروند.

در دهمین دقیقه از نیمه دوم، پاس عمقی رضاوند، اسماعیلی را در موقعیت تک به تک قرار داد تا دروازه احمد باسل فاضل، برای دومین بار باز شود.

اسماعیلی در دقیقه ۶۵ در نقش گلساز ظاهر شد و توپ را به دیاباته رساند. مهاجم مالیایی آبی پوشان با چرخش زیبا و شوتزنی، گل سوم را به نام خود ثبت کرد.

رشید مظاهری، وریا غفوری (سیداحمد موسوی) محمدحسین مرادمند، سیاوش یزدانی، محمد نادری (عارف غلامی) هروویه میلیچ (سبحان خاقانی) مسعود ریگی، آرش رضاوند، فرشید اسماعیلی (سعید مهری) شیخ دیاباته و مهدی قایدی (آرمان رمضانی) بازیکنان استقلال در این مسابقه بودند.

فرهاد مجیدی گفت: «خوشبختانه در نیمه اول به گل رسیدیم و در نیمه دوم سعی داشتیم بازی را کنترل کنیم. چون سه روز دیگر بازی سنگینی با الدحیل داریم. حریف با اینکه ۱۰ نفره شد اما خیلی خوب بازی کرد. استقلال و هوادارانش می خواهند قهرمان آسیا شوند و ما هم خودمان را برای این مسئله آماده کرده‌ایم.»

مجیدی در شش مسابقه‌ای که هدایت استقلال را پس از برکناری محمود فکری به عهده داشته، پنج بار تیمش را به به پیروزی رسانده و هنوز متحمل شکست نشده است.

XS
SM
MD
LG