لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۸:۲۷

اولین شکست پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا


در شب ناکامی نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس اولین شکستش را متحمل شد. فولاد دومین باخت را پذیرفت و تراکتور هم مقابل پاختاکور متوقف شد.

پرسپولیس در برابر الوحده امارات با یک گل مغلوب شد. سرخپوشان که صعودشان را مسجل کرده‌اند، با پذیرش اولین باخت، ۱۲ امتیازی باقی ماندند و همچنان در صدر گروه E قرار دارند. الوحده هم ۱۰ امتیازی شد تا صعودش را قطعی کند.

در دیگر بازی این گروه، الریان قطر در دقیقه ۸۹ با گلزنی بازیکن کویتی ایرانی‌اش علی فریدون شاه حسینی، از شکست مقابل گوا (میزبان مسابقات) گریخت.

دیدارهای دور آخر این گروه، تکلیف تیم‌های اول و دوم را مشخص می‌کند. الریان رقیب پایانی پرسپولیس که شجاع خلیل‌زاده را نیز در اختیار دارد، تاکنون در این مسابقات موفق به کسب پیروزی نشده.

در بازی پرسپولیس و الوحده در پنجمین دقیقه، تیم ماتاوز از بین‌ بازیکنان پرتعداد پرسپولیس گذشت و با شوت محکم از زاویه بسته دروازه حامد لک را باز کرد.

بازی با همین یک گل به پایان رسید. گلزن اسلوونیایی الوحده سابقه حضور در آیندهوون و آگسبورگ را دارد.

حامد لک، حسین کنعانی‌، سیدجلال حسینی (مهدی عبدی) سیامک نعمتی (مهدی شیری) وحید امیری (علی شجاعی) میلاد سرلک (احمد نوراللهی) کمال کامیابی‌نیا، احسان پهلوان، مهدی ترابی، عیسی آل‌ کثیر و شهریار مغانلو (امید عالیشاه) بازیکنان پرسپولیس در این مسابقه بودند.

یحیی گل‌محمدی گفت: «نیمه اول را خیلی بد شروع کردیم. حریف خوب پرس کرد و فضاها را بست تا گردش توپ نداشته باشیم. نیمه دوم بازی تقریباً یک‌ طرفه شد ولی از موقعیت‌ها استفاده نکردیم. به خاطر بد شروع کردن بازی تنبیه شدیم. تیم ما تمرکز نداشت و بی‌دقت بودیم. فقط یک راه پیش رو داریم که آن هم بردن الریان در بازی آخر است.»

در گروه D فولاد خوزستان مقابل السد قطر با نتیجه دو بر صفر شکست خورد تا با قبول دومین شکست، در رده سوم گروهش قرار بگیرد.

خوسو سسما کمک مربی اسپانیایی فولاد گفت: «مثل دو بازی قبل، اشتباهات داوری به ضرر ما شد. داور باید بازیکن السد را اخراج می‌کرد. یک پنالتی نیز به سود ما اتفاق افتاد که متاسفانه داور چشمانش را بست. داوری به ضرر تیم‌های ایرانی است و نمی‌دانیم با این موضوع چگونه بجنگیم. یک دیدار دیگر داریم و به هیچ وجه تسلیم نخواهیم شد. هدف‌مان این است که مسابقات را با سربلندی ترک کنیم.»

در گروه B تراکتور چهارمین مساوی را در کارنامه‌اش ثبت کرد و در برابر پاختاکور ازبکستان به تساوی بدون گل رضایت داد. در دیگر بازی این گروه، شارجه ۳-۲ از سد نیروی هوایی عراق گذشت.

شاگردان رسول خطیبی برای صعود، به یک تساوی دیگر نیاز دارند. این تیم در آخرین بازی مقابل شارجه می‌ایستد که صدرنشینی خود را قطعی کرده است.

خطیبی در این باره گفت: «مقابل شارجه با تمام قوا برای بردن بازی خواهیم کرد. از هواداران خواهش می‌کنم مراقب افرادی باشند که تیم را تخریب می‌کنند. اینجا نیستند که خستگی بازیکنان را ببینند. ما می‌دانیم که کدام بازیکن آماده است و در هر بازی به چند بازیکن استراحت دادیم تا در بازی سرنوشت‌ساز با شارجه، با تمام قوا بازی کنیم.»

XS
SM
MD
LG