لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۳۴

سوئیس مرگ یک کارمند سفارت خود در ایران را تأیید کرد


خودروی دیپلماتیک سفارت سوئیس در تهران. عکس از بایگانی
خودروی دیپلماتیک سفارت سوئیس در تهران. عکس از بایگانی

روز سه‌شنبه، ۱۴ اردیبهشت، پس از آن که رسانه‌های داخل ایران از مرگ یک کارمند سفارت سوئیس در ایران بر اثر سقوط از طبقه ۱۸ برجی در شمال شهر تهران خبر دادند، وزارت امور خارجه سوئیس نیز این خبر را تأیید کرد.

خبرگزاری مهر به نقل از مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور اعلام کرده است که دبیر اول سفارت سوئیس از یکی از برج های کامرانیه در شمال تهران سقوط کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس نیز سخنگوی سازمان اورژانس گفته است که «آثار جراحت از قبیل شکستگی سر و دست در پیکر بی‌جان ملاحظه می‌شود و پیکر این خانم ۵۲ ساله تحویل پزشکی قانونی شده‌است.»

به گفته آقای خالدی «هنوز مشخص نیست این فرد خودکشی کرده یا این سقوط صرفاً یک حادثه بوده است اما زمان فوت او مدت زیادی گذشته است.»

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت صبح روز سه‌شنبه خانم کارگری که در منزل وی مشغول به کار بوده پس از مراجعه به منزل دبیر اول سفارت سوئیس ملاحظه می‌کند که وی در منزل حضور ندارد و وسایل نیز جابه‌جا نشده است.

به گفته مجتبی خالدی، دقایقی بعد یکی از کارکنان فضای سبز پیکر بی‌جانی را ملاحظه می‌کند که با پلیس تماس می‌گیرد و پلیس نیز از سرایدار منزل می‌خواهد که در صحنه حاضر شود و وی تأیید می‌کند که این خانم دبیر اول سفارت سوئیس بوده است.

پس از اعلام این اخبار، وزارت امور خارجه سوئیس نیز علت مرگ کارمند سفارت خود در ایران را «حادثه» اعلام کرد.

وزارت خارجه سوئیس و ایگنازیو کاسیس، وزیر خارجه این کشور در بیانیه‌ای اعلام کردند که از این حادثه، «شوکه» شده‌اند و به بازماندگان کارمند خود نیز تسلیت گفتند.

در این بیانیه، نامی از متوفی برده نشده و جزئیات نحوه «حادثه» منجر به مرگ او نیز مشخص نشده است.

پس از قطع روابط دیپلماتیک ایران و آمریکا، سفارت سوئیس در تهران، حافظ منافع ایالات متحده آمریکا در ایران به شمار می‌رود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، روابط عمومی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز اکنون اعلام کرده است که موضوع مرگ این کارمند سفارت سوئیس «از طریق مراجع ذی‌صلاح در دست بررسی بوده و نتیجه تحقیقات متعاقباً اعلام خواهد شد.»

XS
SM
MD
LG