لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۳۳

پدر و مادر بابک خرمدین به دو قتل دیگر اعتراف کردند


سرپرست دادسرای جنایی تهران می‌گوید پدر و مادر بابک خرمدین، کارگردان مقتول، در تازه‌ترین اعترافات خود، به قتل دختر و داماد خود نیز اعتراف کرده‌اند.

رسانه‌های داخل ایران به نقل از محمد شهریاری، سرپرست دادسرای جنایی تهران گزارش داده‌اند که پدر و مادر بابک خرمدین در اعتراف‌شان اظهار کردند که داماد خانواده خرمدین در سال ۱۳۹۰ و دختر خانواده در سال ۱۳۹۷ را به همان روش یعنی تکه‌تکه کردن جسد و انتقال به سطل زباله، به قتل رساندند.

به گفته این قاضی، این دو فرد دربارهٔ انگیزه خود از این قتل‌ها گفته‌اند که «بچه‌ها معتاد بودند و مواد مصرف می‌کردند». آقای شهریاری گفت که «البته تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.»

روز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت بقایای جسد مثله‌شده بابک خرمدین، کارگردان سینمای ایران، در سطل زباله‌ای در شهرک اکباتان تهران کشف شده بود. ساعاتی بعد پدر و مادر بابک خرمدین، در دادسرای جنایی اعتراف کردند که او را به قتل رسانده و جسد تکه‌تکه‌شده او را در سه نقطه تهران رها کرده‌اند.

پدر بابک خرمدین به اتهام مباشرت و مادر او به اتهام معاونت در قتل بازداشت هستند.

سایت مشرق نیوز تصاویری از انتقال جسد بابک خرمدین در چمدان توسط پدر و مادرش منتشر کرده و رسانه‌ها از اعترافات پدر او نوشته‌اند که گفته کیسه‌هایی راکه داخلش جسد بود، با ماشین در سطل زباله‌های ۳ نقطه شهر، فاز ۳ اکباتان، آریاشهر (صادقیه) و میدان صنعت رها کرده‌اند.

خبرگزاری تسنیم به نقل از قاضی شهریاری گزارش داده‌است که پدر بابک، ۴ فرزند به نام‌های آرزو متولد ۵۱، بابک متولد ۵۳، افشین متولد ۵۴ و آذر متولد ۶۱ دارد. آرزو در ابتدا ازدواج کرده اما سال ۸۸ از همسرش جدا و به عقد پسرعمه‌اش درآمده بود و از بیماری ام‌اس رنج می‌برد.

سرپرست دادسرای امور جنایی تهران گفته‌است که پدر بابک مدعی است پس از قتل فرامرز، خانواده وی اعلام فقدان کرده بودند و خودروی فرامرز نیز حوالی فرودگاه مهرآباد پیدا شده بود اما باید بررسی شود تا مشخص شود که در آن زمان چه اتفاقاتی روی داده و آیا پرونده فقدان فرامرز پیگیری شده یا خیر.

شهریاری گفته‌است که پدر بابک به همراه همسرش مدعی هستند در سال ۹۷ آرزو را به دلیل مصرف مشروبات الکلی، مواد مخدر و ارتباط با افراد غریبه به همان شیوه قتل بابک، به قتل رسانده‌اند و باید تحقیقات بیشتری انجام شود که آیا فرد یا افراد دیگری از این خانواده مفقود شده‌اند یا خیر و تحقیقات برای یافتن سایر اجزای جسد بابک و همچنین جسد آرزو و فرامرز در جریان است و بررسی‌های بیشتری باید در این زمینه صورت گیرد.

به گفته این قاضی، پدر بابک در سلامتی کامل به سر می‌برد و جنون نداشته‌است هرچند باید معاینات مجدد انجام شود.
به گفته این مقام قضائی، تحقیقات دربارهٔ این پرونده همچنان در جریان است.

به نوشته خبرگزاری ایسنا، مادر بابک خرمدین هم به قاضی گفته است که پسرش از مفقود شدن خواهر باخبر شده بوده است. مادر بابک خرمدین گفت: «او فهمیده بود. می‌گفت آرزو نه زنگ می‌زند، نه خبری ازش هست، نکند بلایی سر آرزو آمده و کشته شده. اینها را می‌گفت ولی هیچ چیز دیگر برایش مهم نبود.»

براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی رکنا، سرپرست دادسرای امور جنایی تهران مدعی شده‌است که پدر بابک بیشتر تفکرات ملی دارد تا مذهبی و حتی به خاطر همین تفکرات و تعلق خاطر به بابک خرمدین، نام خانوادگی خود را عوض کرده بود.

بابک خرمدین، نام یکی از سرداران ایرانی بود که علیه خلافت عباسی شورید و خلیفه عباسی دستور داد دست‌هایش را قطع کنند و او را دار بزنند.

پدر بابک خرمدین گفته‌است که حق داشته بابک را به خاطر آنچه او «فساد اخلاقی» خوانده به قتل برساند و اعتقاد دارد که «آدم باید پاک باشد.»

مادر بابک خرمدین هم به گفته قاضی شهریاری عنوان کرده که تحت فشار همسرش نبوده و از تمام ماجراها با خبر بوده‌است.

بابک خرمدین، متولد ۱۳۵۳ در تهران بود و در سال ۱۳۸۸ در مقطع کارشناسی ارشد سینما از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد و سال ۱۳۸۹ برای ادامه تحصیل به لندن رفت.

مهم‌ترین اثر او «سوگنامه‌ای برای یاشار» است که با الهام از تجربه زندگی دانشجویی در خارج از کشور در سال ۱۳۹۲ ساخته‌است. در مراسم نمایش این فیلم، پدر آقای خرمدین هم برای صحبت با حاضران به روی صحنه رفته و براساس گزارش وب‌سایت «سینماما» در صحبت‌های آن روز خود از حضور ۶۹ ماهه‌اش در مناطق جنگی با عراق صحبت کرده و گفته بود که دو بار شیمیایی شده‌است.

آقای خرمدین در کارنامه خود چندین فیلم کوتاه و بلند دارد که از آن جمله می‌توان به «بور بیجاده رنگ»، «سه شنبه: مامان»، «روزن (کورسو)» و «برش» اشاره کرد.

او هم‌چنین در رشته‌های مختلف سینمایی در چند جشنواره داخلی برگزیده شده بود.

XS
SM
MD
LG