لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۱۷

اعتراضات در یاسوج به نتیجه انتخابات شوراها؛ بیش از ۱۰۰ نفر بازداشت شدند


مقامات قضایی استان کهگیلویه و و بویر احمد از بازداشت بیش از ۱۰۰ نفر در روز برگزاری انتخابات ایران خبر دادند. در این حال ویدیوهایی نیز از حضور گسترده نیروهای امنیتی و انتظامی در سطح شهر یاسوج منتشر شده است.

علی ملک حسینی، دادستان یاسوج، روز دوشنبه ۳۱ خرداد گفت که هنگام برگزاری انتخابات بیش از ۱۰۰ نفر در شهر یاسوج بازداشت شدند که در میان آنها نماینده فرماندار و از مراقبان صندوق‌های رای نیز بوده‌اند.

از گفته‌های این مقام قضایی برمی‌آید که افراد بازداشت‌شده در واکنش به نتایج انتخابات شورای شهر یاسوج دست به اعتراض زده بودند.

وبسایت خبری فرارو نیز در گزارشی از این اعتراضات نوشته که علت آن «اشکال در سیستم الکترونیک ثبت آرا» بوده است.

به نوشته فرارو، این اشکال موجب تاخیر در اعلام لیست برندگان انتخابات شد و شائبه تقلب بالا گرفت.

اما دادستان یاسوج بر «سلامت» انتخابات در این شهر تاکید کرد و گفت که «هیچ گونه دخل و تصرف در سیستم الکترونیکی انتخابات شورای اسلامی شهر وجود ندارد».

این مقام قضایی سپس هشدار داد که «نظام جمهوری اسلامی ایران ضعیف نیست و هر آشوبی را جمع می‌کند» و از این رو «هر کس اعتراض یا شکایتی دارد، باید در چارچوب قانون رفتار کند».

از این اظهارات دادستان یاسوج مشخص نیست که بازداشت‌شده‌ها چه سرنوشتی پیدا کرده‌اند و آیا تاکنون آزاد شده یا هنوز در بازداشت هستند.

ویدیوهایی که در فضای مجازی منتشر شده نشان‌دهنده حضور گسترده نیروهای امنیتی در سطح شهر یاسوج است و برخی گزارش‌ها حکایت از درگیری این نیروها با معترضان دارد.

همچنین گزارشی نیز مبنی بر کشته شدن سه نفر از معترضان در فضای مجازی منتشر شده است که مقامات انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد آن را تکذیب کردند.

این اخبار با ویدیویی همراه است که تصاویر سه جوان را بر روی زمین نشان می‌دهد، اما هیچ خونی بر روی زمین ریخته نشده که نشان‌دهنده شلیک به آنها یا درگیری باشد.

کیقباد مصطفایی، فرمانده انتظامی استان، می‌گوید که ویدیوی منتشر شده در فضای مجازی «هیچ گونه ارتباطی به جریان انتخابات نداشته و مربوط به گازگرفتگی ۳ نفر جوان در سنوات گذشته در یکی از استان‌های همجوار است».

شورای شهر یاسوج متشکل از هفت نفر است که نفر اول آن بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ رای و نفر هفتم نیز بیش از ۷ هزار و ۶۰۰ رای کسب کرده‌اند. این هفت نفر به ترتیب عبارتند از بهنام عباس‌نژاد، هدایت امیری، هدایت اکبری، عطالله دانشی، فرشید احمدی کیش، کیوان آشنا و ایمان جاودانه.

با استفاده از گزارش‌های فرارو و خبرگزاری تسنیم؛ س.ن
XS
SM
MD
LG