لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۲۷

ملاقات با سجاد شهیری


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به یک چهاردیواری است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی- عقیدتی» خوانده می‌شوند.

در معرفی خود می‌گوید آزادی‌خواه است، طرفدار برابری و حامی حقوق مردم.

سجاد شهیری فعال مدنی ساکن نقده است٬ ۳۵ ساله و اهل فوتبال و کوهنوردی. طی سال‌های گذشته بارها بازداشت و زندانی شده است٬ به دلیل شرکت در اعتراض‌های مردمی٬ از اعتراض‌ها به نتایج انتخابات سال ۸۸ تا شرکت در اعتراض‌های آبان ۹۸ .

سجاد شهیری در زمینه دفاع از حقوق اقلیت‌ها در ایران٬ حمایت از آموزش به زبان مادری و کتاب‌خوانی به زبان‌های محلی هم فعال بود. علاوه بر اینها مجموع فعالیت‌هایش در شبکه‌های اجتماعی هم در پرونده امنیتی او درج شد به عنوان مصادیقی برای اتهام تبلیغ علیه نظام. مطالبی که در نقد جمهوری ‌اسلامی نوشته بود٬ از فقر و مشکلات معیشتی تا اعتراض‌های کارگران و بازنشستگان. از زندانیان سیاسی و عقیدتی تا قربانیان سرنگونی هواپیمای اوکراینی با شلیک موشک‌های سپاه پاسداران.

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:23 0:00
لینک مستقیم

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم اکنون​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG