لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۴۷

ملاقات با مهرداد شیخی


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به یک چهاردیواری است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی- عقیدتی» خوانده می‌شوند.

فعال مدنی ۲۹ ساله‌ای که در اردبیل زندگی می‌کند و هم‌اکنون در زندان این شهر محبوس است. نامش مهرداد شیخی ست٬ از بازداشت‌شدگان اعتراض‌های آبان ۹۸.

او شیفته طبیعت است و مجذوب فرهنگ منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کند٬ عاشق فوتبال است و علاقمند به موسیقی و رقص‌های سنتی منطقه شمال غرب ایران.

جوان اهل مطالعه‌ای که دلش می‌خواست به دانشگاه برود و درس حسابداری بخواند اما به دلیل مشکلات مالی از ادامه تحصیل بازماند و به کار مشغول شد.

مهرداد شیخی به حقوق برابر برای همه اقوام و اقلیت‌ها اعتقاد دارد. برای رفع تبعیض‌های اجتماعی و اقتصادی تلاش می‌کرد٬ در اینستاگرام خود از فقر می‌نوشت و دلش می‌خواست جهانی برابر بسازد٬ اما بازداشت شد و محکوم به تحمل زندان.

مهرداد شیخی ۹ اسفندماه سال ۹۹ روانه زندان اردبیل شد تا محکومیت شش ماهه خود را در این زندان سپری کند.

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:40 0:00
لینک مستقیم

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم اکنون​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG