لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۱۹

ملاقات با سالار طاهرافشار


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به یک چهاردیواری است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی- عقیدتی» خوانده می‌شوند.

فعال مدنی ساکن ارومیه است و ۲۲ سال دارد٬ او که در سال‌های گذشته بارها بازداشت شده است٬ هم‌اکنون در زندان مرکزی ارومیه به سر می‌برد.

سالار طاهرافشار دانشجوی رشته کامپیوتر است و اهل شعر و ادبیات٬ علاقمند به موسیقی و عاشق کوهنوردی. در انجام امور خیریه همیشه داوطلب است و حامی حقوق ضعفا و فقرا٬ از توزیع بسته‌های غذایی میان افراد کم‌بضاعت تا اعتراض به مجازات اعدام.

او مانند بسیاری از هم‌نسلان خود در شبکه‌های اجتماعی هم فعال بود و مطالبی می‌نوشت از وضعیت زندانیان سیاسی تا انتقاد از وضعیت اقتصادی در ایران.

سالار طاهرافشار که به خاطر فعالیت‌های مدنی خود به یک سال حبس محکوم شده است٬ ۳۰ فروردین امسال توسط مامورین امنیتی در منزلش بازداشت شد تا این حکم حبس اجرا شود.

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:17 0:00
لینک مستقیم

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم اکنون​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG