لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۱۶

ملاقات با جمشید شارمهد


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به یک چهاردیواری است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی- عقیدتی» خوانده می‌شوند.

تابعیت مضاعف آلمان را دارد٬ از سال‌ها پیش در آمریکا زندگی می‌کرد٬ فعالیت سیاسی و رسانه‌ای داشت و در سفری که به امارات متحده عربی کرد٬ ربوده شد.

جمشید شارمهد ۶۶ سال دارد٬ فارغ‌التحصیل رشته مهندسی الکترونیک است و عضو انجمن پادشاهی ایران.

او در سال ۱۳۶۲ به همراه همسر و فرزندش به آلمان مهاجرت کرد و در زمینه طراحی و اجرای پروژه‌هایی در صنایع خودروسازی مشغول به کار شد. ۲۰ سال بعد به آمریکا رفت و شهر لس‌آنجلس خانه‌اش شد.

جمشید شارمهد در کنار کار و زندگی فعالیت‌ سیاسی هم داشت٬ او عضو انجمن پادشاهی ایران بود٬ ۱۶ سال پیش وبسایت تندر را تاسیس کرد و سه سال بعد رادیو تندر را راه‌ انداخت.

اواسط مردادماه ۹۹ بود که ناگهان وزارت اطلاعات اعلام کرد جمشید شارمهد را در عملیاتی پیچیده بازداشت کرده٬ اما این همه واقعیت نبود٬ او ربوده شده بود.

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:25 0:00
لینک مستقیم

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم اکنون​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG