لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۱۵

ملاقات با انوشه آشوری


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به یک چهاردیواری است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی- عقیدتی» خوانده می‌شوند.

از زندانیان دو تابعیتی در ایران است که هم‌اکنون در زندان اوین به سر می‌برد. مهندس بازنشسته ۶۷ ساله‌ای که تابعیت مضاعف بریتانیا را دارد و سال ۹۶ برای دیدار با مادرش به ایران سفر کرد.

انوشه آشوری ۱۷ سالگی به بریتانیا رفت و در آن جا تحصیلاتش را ادامه داد. پس از مدتی شرکتی تاسیس کرد که کارش در زمینه ساخت شبکه‌های فلزی مورد استفاده در سازه‌ها و ساختمان‌ها بود. او هیچ وقت فعالیت سیاسی نداشت٬ مردادماه سال ۹۶ برای دیدن مادر سالخورده‌اش به ایران رفته بود که بازداشت شد.

او در دادگاه انقلاب تهران به اتهام جاسوسی به ۱۰ سال زندان محکوم شده و هم‌اکنون این حبس طولانی‌مدت را در زندان اوین تهران می‌گذراند بیش از پنج‌هزار کیلومتر دورتر از همسر و دو فرزندش که در بریتانیا هستند و بی‌صبرانه منتظر بازگشت او به خانه.

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:11 0:00
لینک مستقیم

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم اکنون​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG