لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۲۱

ملاقات با عبدالرسول مرتضوی


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به یک چهاردیواری است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی- عقیدتی» خوانده می‌شوند.

فعال مدنی است و از امضاکنندگان بیانیه درخواست استعفای آیت‌الله خامنه‌ای در خرداد ۹۸ ٬ بیانیه‌ای که توسط شماری از فعالان مدنی و مخالفان جمهوری‌اسلامی امضا شد و هم‌اکنون شماری از امضاکنندگانش به همین دلیل در زندان محبوس‌اند.

عبدالرسول مرتضوی بیستم مردادماه ۹۸ به همراه تعدادی از فعالین سیاسی و مدنی مقابل محل برگزاری دادگاه کمال جعفری یزدی یکی دیگر از امضاکنندگان بیانیه ۱۴ در تجمعی آرام و مسالمت‌آمیز شرکت کرده بود که بازداشت شد و محکوم به ۲۶ سال زندان.

این فعال مدنی دموکراسی‌خواه که در سنین نوجوانی در جنگ ایران و عراق انفجار مین یک پایش را گرفت٬ در دو سال گذشته از مرخصی هم محروم بوده است.

عبدالرسول مرتضوی که بازداشتش در مرداد ۹۸ به اجرای حکم زندانش متصل شد٬ حالا روزگار خود را در زندان رجایی‌شهر سپری می‌کند در حالی که دو فرزندش مسعود و ارژنگ در انتظار بازگشت او به خانه‌اند.

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:36 0:00
لینک مستقیم

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم اکنون​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG