لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۰۳

ملاقات با آتسا احمدآئی


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به یک چهاردیواری است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی- عقیدتی» خوانده می‌شوند.

در دانشگاه آنلاین بهاییان تدریس می‌کرد و به جز تدریس به انجام فرایض مذهبی خود مشغول بود بدون هیچ گونه فعالیت سیاسی. اما در ایران اعتقاد به آیین بهایی برای نهادهای امنیتی دلیلی کافی ست جهت بازداشت و بازجویی.

آتسا احمدآئی یکی از شهروندان بهایی ساکن تهران است که به هشت سال حبس محکوم شده. او ۳۰ دی‌ سال ۹۷ توسط مامورین وزارت اطلاعات بازداشت شد و به بند امنیتی ۲۴۰ زندان اوین انتقال یافت٬ سلولی انفرادی در این بند که یک ماه و نیم در آن محبوس بود.

این زن بهایی پس از یک ماه و نیم با وثیقه‌ای ۲۰۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شد اما برای او پرونده‌ای تشکیل شده بود تا در دادگاه انقلاب به آن رسیدگی شود.

آتسا احمدآئی به اتهام‌هایی امنیتی به هشت سال زندان محکوم شده و این حکم در حال حاضر منتظر رای دادگاه تجدیدنظر است.

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:09 0:00
لینک مستقیم

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم اکنون​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG