لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۴۸

موسسه اسرائیلی تصاویر ماهواره‌ای از «خسارت وارده» به تاسیسات اتمی کرج منتشر کرد


یکی از تصاویری که اینتل‌لب منتشر کرده است.
یکی از تصاویری که اینتل‌لب منتشر کرده است.

یک موسسه اطلاعاتی اسرائیل روز شنبه ۱۲ تیر با انتشار تصاویر ماهواره‌ای مدعی شده است که تاسیسات سازمان انرژی اتمی ایران در کرج در «جریان حمله پهپادی» دوم تیرماه خسارت دیده است.

موسسه اطلاعاتی اینتل‌لب با انتشار تصاویر ماهواره ای نوشته است، وب سایت نورنیوز به نقل از مقام‌های ایران از خنثی کردن حمله به شرکت تکنولوژی سانتریفیوژ ایران، تسا، در کرج خبر داده بود، اما تصاویر ماهواره روز شنبه ماجرای «متفاوتی» را شرح می‌دهند.

سایت نورنیوز که به دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران نزدیک است، درباره حمله به تاسیسات ساخت سانتریفیوژ در کرج نوشته بود: «بامداد چهارشنبه دوم تیرماه اقدام خرابکارانه بر علیه یکی از ساختمان‌های سازمان انرژی اتمی در اطراف کرج با شکست روبرو شد و هیچگونه خسارت مالی و جانی نیز بدنبال نداشت.»

سایت نورنیوز بدون اشاره به پهپاد یا هر نوع جزییات بیشتر در مورد نوع حمله، افزوده بود که «چگونگی این رخداد و همچنین شناسایی عوامل آن، از سوی مراجع مسئول در دست بررسی و پیگیری است».

اما در همان روز روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز به نقل از منابع مطلع ایرانی نوشت، ساختمان سازمان انرژی اتمی ایران در نزدیکی کرج با پهپاد کوچکی هدف قرار گرفته است.

یک فرد مطلع آشنا به این حمله به نیویورک تایمز گفته است، به نظر می‌رسد این پهپاد از داخل ایران، و از مکانی نه چندان دور از ساختمان سازمان انرژی اتمی ایران در کرج، بلند شده و به این ساختمان برخورد کرده است.

از سوی دیگر روزنامه جروزالم پست مدعی شده به رغم اظهارات مقام‌های ایرانی که حمله به تاسیسات تولید سانتریفیوژ در کرج «خسارات سنگینی برجای گذاشته است».

XS
SM
MD
LG