لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۵۴

سهم سویه دلتا در مبتلایان جدید کرونا در آمریکا به ۸۳ درصد رسید


افزایش چشمگیر موارد ابتلا به سویه دلتا در بسیاری از نقاط جهان نگرانی از خیز مجدد همه‌گیری ویروس کرونا را تشدید کرده است.

در آمریکا نیز پس از چندین ماه کاهش در تعداد مبتلایان، از میانه‌های تیرماه موارد روزانه ابتلا به ویروس دو برابر شده و رهبران این کشور از افرادی که تمایل ندارند، خواسته‌اند حتماً واکسن بزنند.

پژوهش‌های جدید در آمریکا نشان می‌دهد سویه دلتا، سهمی ۸۳ درصدی در مبتلایان جدید به ویروس کرونا دارد.

ویروس کرونا طی یک سال گذشته جهش‌هایی را تجربه کرده، اما ابتلا به سویه دلتا راحت‌تر از سویه‌های قبلی اتفاق می‌افتد.

حدود دو هفته پیش، تنها نیمی از مبتلایان جدید به کرونا در آمریکا به سویه دلتا مبتلا شده بودند، اما اکنون این رقم به ۸۳ درصد رسیده است.

شمار مبتلایان روزانه نیز در آمریکا و برخی کشورهای دیگر درگیر با سویه دلتا به شدت افزایش یافته است.

طی روزهای گذشته شمار مبتلایان روزانه به کرونا در آمریکا به حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر رسیده، در حالی که دو هفته پیش این رقم بین ۹ تا ۱۸ هزار نفر بود.

بریتانیا که طی دو ماه گذشته شمار ابتلای روزانه حدود ۲ تا ۴ هزار نفری را تجربه کرده بود، طی روزهای گذشته شمار مبتلایان روزانه‌اش به بالای ۴۵ هزار نفر رسیده است.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با استناد به آمار بالای ابتلا در ایالت‌هایی که درصد واکسیناسیون کمتر است روز دوشنبه ۲۸ تیر گفت روند احیای اقتصادی کشور در گرو کنترل و مهار همه‌گیری ویروس کروناست.

دولت کانادا پس از حدود ۱۶ ماه بستن مرزهای این کشور به روی مسافران آمریکایی که موجب نارضایتی تجار و فعالان اقتصادی شد اعلام کرد که از روز ۱۹ مرداد اجازه خواهد داد شهروندان آمریکایی که واکسینه هستند وارد این کشور شوند.

افزایش ابتلای کودکان به کرونا
please wait

No media source currently available

0:00 0:04:15 0:00

مرکز جلوگیری و کنترل بیماری‌ها در آمریکا می‌گوید بهترین راه مبارزه با سویه دلتا، جلوگیری از اشاعه آن و ابزار قدرتمند واکسیناسیون عمومی است.

تاکنون تقریباً نیمی از جمعیت آمریکا هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده است. این رقم برای بریتانیا ۵۴ درصد و برای کانادا ۵۱ درصد است.

کانادا تصمیم گرفته که از روز ۱۶ شهریور مرزهای این کشور را به روی تمامی مسافران خارجی که واکسن زده‌اند بگشاید.

دولت بریتانیا نیز با وجود افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان به ویروس در هفته‌های اخیر و هشدارهای کارشناسان بهداشتی از روز دوشنبه تمامی محدودیت‌های مربوط به کنترل ویروس را لغو کرد.

در اروپا نیز تعدادی از کشورها از جمله یونان، هلند و اسپانیا با هدف مقابله با موج جدید ابتلا به سویه دلتا مجدداً برخی از محدودیت‌های اجتماعی را به اجرا گذاشته‌اند.

همزمان این نگرانی نیز وجود دارد که سفرها و اجتماعات در کشورهای مسلمان به مناسبت عید قربان ممکن است دامنه شیوع ویروس در جهان را گسترش دهد.

ابتلا به کرونا در اندونزی، مالزی، تایلند و روسیه نیز به شدت اوج گرفته است. برخی گزارش‌ها نیز حاکی است شمار قربانیان کرونا در هند احتمالاً «۱۰ برابر» آمار رسمی اعلام‌شده است.

شمار مبتلایان روزانه در جهان از حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر در ماه گذشته به نزدیک نیم میلیون نفر در روزهای گذشته رسیده‌است.

تاکنون حدود ۳.۷ میلیارد نفر، معادل ۱۳ درصد جمعیت جهان حداقل یک دوز و حدود یک میلیارد نفر نیز هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

با استفاده از گزارش‌های آسوشیتدپرس، رویترز، وورلد او مترز / د.خ / پ.پ
XS
SM
MD
LG