لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۳۷

پنجمین قهرمانی پیاپی پرسپولیسی‌ها در فوتبال ایران


تیم فوتبال پرسپولیس برای پنجمین فصل پیاپی، جام قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران را نصیب خود کرد.

سرخپوشان تهران برای ثبت این رکورد بی‌سابقه، در هفته پایانی با نتیجه ۲-۰ مقابل پیکان به پیروزی رسیدند.

پرسپولیس مانند فصل قبل با ۶۷ امتیاز قهرمان شد. سپاهان با ۶۵ امتیاز در رده دوم ایستاد و استقلال ۵۶ امتیازی در جایگاه سوم قرار گرفت.

پرسپولیسی‌ها در نهمین دقیقه با ارسال ترابی و ضربه عبدی، پیش افتادند تا با آرامش خاطر بیشتری بازی را دنبال کنند. زیرا شکست یا تساوی پرسپولیس با برد سپاهان، جام را به اصفهان می‌برد.

شاگردان یحیی گل‌محمدی در همان نیمه نخست کار را تمام کردند. پاس امیری به نوراللهی رسید تا از بین مدافعان، دروازه علیرضا رضایی را باز کند.

حامد لک، حسین کنعانی (سیدجلال حسینی) فرشاد فرجی، مهدی شیری، وحید امیری، احمد نوراللهی، میلاد سرلک، امید عالیشاه (سیامک نعمتی) مهدی ترابی (احسان پهلوان) مهدی عبدی (سعید آقایی) و شهریار مغانلو (عیسِی آل کثیر) بازیکنان پرسپولیس در این مسابقه بودند.

مدیرعامل پرسپولیس گفت: «درباره اتفاقات این فصل می‌توانیم یک سریال هیجان‌انگیز بسازیم یا کتاب بنویسیم. از همه این حوادث عبور کردیم و بدون هیچ حمایتی از سایر ارگان‌ها قهرمان شدیم. ما از دل طوفان و آتش به جام رسیدیم.»

جعفر سمیعی رئیس پیشین حراست وزارت ورزش در ادامه گفت: «برخی تلاش کردند تا از آب گل‌آلود ماهی بگیرند اما ما دنبال دعوا نبودیم. برخی غوغاسالاری می‌کنند اما پرسپولیس دنبال اهدافی بزرگ‌تر مثل قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیاست.»

در بازی همزمان، سپاهان ۲-۱ از سد استقلال گذشت. رضا میرزایی و سجاد شهباززاده برای طلایی پوشان گل زدند. تک گل استقلال را هم مهدی مهدی‌پور در دقیقه ۹۱ به ثمر رساند.

شهباززاده با ثبت بیستمین گل، آقای گل مقتدر این فصل از لیگ برتر بود. او ۶ گل بیش از نفر دوم یعنی گادوین منشا از گل گهر به ثمر رساند.

سایپا در برابر تراکتور با نتیجه سنگین ۵-۱ در هم شکسته شد تا با خاطره‌ای تلخ، همراه با ماشین سازی تبریز از لیگ برتر به دسته اول سقوط کند.

پیروزی تراکتور و توقف گل گهر و فولاد در دیدارهای همزمان، تیم پرطرفدار تبریزی را در رده چهارم جدول رده‌بندی نشاند.

صنعت نفت آبادان دو بر یک از سد تیم سقوط کرده ماشین سازی تبریز گذشت. نفت مسجدسلیمان هم با یک گل در زمین آلومینیوم اراک پیروز شد.

گل گهر سیرجان ۲ گل از نساجی مازندران عقب افتاد اما با به ثمر رساندن دو گل در نیمه دوم، بازی را به تساوی کشید.

پدیده مشهد هم فولاد خوزستان را با تساوی بدون گل متوقف کرد تا تلاش شاگردان جواد نکونام برای کسب سهمیه آسیا، بی نتیجه بماند.

ذوب آهن اصفهان مقابل مس رفسنجان با نتیجه ۱-۰ مغلوب شد اما خوش اقبال بود که سایپا در بازی همزمان باخت.

به این ترتیب سایپا و ذوب آهن هم امتیاز شدند اما اصفهانی‌ها با تفاضل گل بهتر در لیگ برتر ماندند.

XS
SM
MD
LG