لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۵۰

رئيس سازمان زندان‌های ایران وعده داد موضوع «آزار جنسی» زندانیان را پیگیری کند


محمدمهدی حاج محمدی، رئيس سازمان زندان‌های ایران، می‌گوید موضوع «آزار جنسی» زندانیان را پیگیری کرده و از یک زندانی سیاسی که این موضوع را مطرح کرده، «توضیحات تکمیلی و دلایل اثباتی خواسته» است.

بحث آزار جنسی و فشار روحی و روانی بر زندانیان را روز پنج‌شنبه، ۲۱ مرداد، حسین قشقایی، زندانی سیاسی که برای مدتی کوتاه به مرخصی آمده ، مطرح کرد و در رشته توییتی نوشت که فردی به نام «پیمان صمدی» که قبلا مدیر شرکت انصار خودروی سپاه بوده و به علت فساد در زندان است، اقدام به آزار جنسی برخی از زندانیان در زندان تهران بزرگ کرده است.

به نوشته آقای قشقایی، این فرد در زندان به عنوان «وکیل بند و معاون اندرزگاه محل نگهداری زندانیان سیاسی در زندان تهران بزرگ» انتخاب شده است و «ادعای ارتباط با اطلاعات وحفاظت زندان» دارد و گزارش‌هایی بر علیه زندانیان به حفاظت اطلاعات زندان داده است.

به نوشته آقای قشقایی، این فرد همچنین با «دادن وعده مالی و آزادی» و در برخی موارد با زور اقدام به آزار جنسی برخی زندانیان در حسینیه سالن زندان کرده و این موضوع قبلا به حفاظت زندان اطلاع داده شده است ولی به نتیجه نرسیده است.

پس از انتشار این رشته توییت، پیمان صمدی اقدام به شکایت از حسین قشقایی کرده و مسئولان زندان به او گفته‌اند که باید قبل از پایان یافتن مهلت مرخصی‌اش که ۳۱ مرداد بود، به زندان بازگردد.

حسین قشقایی، فعال مدنی منتقد جمهوری اسلامی که به خاطر انتقادها و فعالیت‌هایش در شبکه‌های اجتماعی در زندان تهران بزرگ به ۲ سال زندان محکوم شده است، ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ امسال به زندان تهران بزرگ رفت تا دوران حبس خود را طی کند.

XS
SM
MD
LG