لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۲۶

وقوع انفجار در کابل چند کشته بر جای گذاشت


 تصویری از شهر کابل
 تصویری از شهر کابل

خبرگزاری الجزیره گزارش داده است که وقوع یک انفجار در نزدیک دروازه مسجد عیدگاه در کابل، حداقل ۱۲ کشته و ۳۳ زخمی بر جای گذاشته است.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان، در توییتی که روز یک‌شنبه، ۱۱ مهرماه منتشر کرد، وقوع انفجار را تایید کرد و نوشت انفجار در نزدیکی دروازه مسجد بوده و در این محل غیرنظامیان تجمع کرده بودند.

قاری سعید خوستی، سخنگوی وزارت کشور افغانستان نیز به رادیو آزادی گفته است که سه نفر در ارتباط با این انفجار بازداشت شده‌اند ولی مشخص نیست افراد بازداشت شده به چه گروهی وابسته هستند. او همچنین تایید کرده است که دو نفر در جریان انفجارها کشته و چهار نفر زخمی شده‌اند ولی آمار دقیق و نهایی را اعلام نکرده است.

در هفته‌های اخیر که گروه طالبان به قدرت رسیده‌اند، حملات و انفجارهایی در شهرهای مختلف این کشور رخ داده است که اغلب گروه داعش خراسان، مسئولیت آنها را بر عهده گرفته است. ​

گروه داعش خراسان پیش از این نیز مسئولیت حمله خونین به فرودگاه کابل را که منجر به کشته شدن ۱۷۰ افغان و ۱۳ آمریکایی شد را بر عهده گرفته بود.

اگرچه دو گروه داعش و طالبان، شبه‌نظامیان تندروی اسلام سنی به‌شمار می‌روند، اما در مسائل مذهبی و استراتژی اختلاف نظرهایی دارند که به نظر می‌رسد منجر به حملات خونین اخیر شده است.

XS
SM
MD
LG