لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۵۷

ملاقات با فرانک جمشیدی


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به یک چهاردیواری است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی- عقیدتی» خوانده می‌شوند.

فعال محیط زیست است و ساکن سنندج٬ زن جوانی که به خاطر فعالیت‌های مسالمت‌آمیزش زندانی شده است.

فرانک جمشیدی عضو جمعیت کردستان سبز است٬ ‌موسسه‌ای که سال ۸۰ فعالیت خود را با مجوز رسمی آغاز کرد تا قدم‌هایی در راه حفظ محیط زیست بردارد.

او به کوهنوردی هم علاقمند است و در سال‌های اخیر یک گروه کوهنوردی برای زنان راه‌اندازی کرده بود تا زنان علاقمند به این رشته ورزشی را دور هم جمع کند.

فرانک جمشیدی علاوه بر کوهنوردی به چرم‌سازی هم مشغول بود٬ هنری که آن را در کارگاه کوچکش در سنندج به شماری از زنان هم آموزش داده تا به اشتغال آنان کمک کند.

این فعال مدنی که دغدغه حفاظت از طبیعت و حیات وحش را دارد٬ در سال‌های اخیر بارها احضار و بازداشت شده٬ از جمله در پاییز سال ۹۷ و تیرماه سال گذشته و هم‌اکنون نیز حکم یک سال حبس خود را در زندان می‌گذراند.

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:08 0:00
لینک مستقیم

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم اکنون​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG