لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۵۴

ملاقات با امیرحسین مرادی


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به یک چهاردیواری است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی- عقیدتی» خوانده می‌شوند.

دانشجوی رشته فیزیک در دانشگاه صنعتی‌شریف تهران است و برنده مدال نقره در المپیاد نجوم. او از یک سال و چهار ماه پیش در بازداشت به سر می‌برد، در زندان اوین.

دانشجوی نخبه‌ای که به گفته خانواده و دوستانش هرگز به سیاست کاری نداشت و همه فکر و ذکرش درس و دانشگاه بود اما حالا به اتهام‌هایی سیاسی زندانی ست.

شامگاه ۲۲ فروردین‌ ۹۹ بود که ۱۲ مامور از سازمان اطلاعات سپاه پاسداران امیرحسین مرادی را با خشونت و ضرب و جرح بازداشت کردند.

بازداشتی که قرار بود موقت باشد اما حالا ۱۶ ماه از آن می‌گذرد و این دانشجوی جوان همچنان در انتظار محاکمه و رای دادگاه روزگار خود را در زندان اوین سپری می‌کند.

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:08 0:00
لینک مستقیم

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم اکنون​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG