لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۴۲

ملاقات با شهرزاد نظیفی


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به یک چهاردیواری است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی- عقیدتی» خوانده می‌شوند.

زن بهایی ساکن تهران است که مانند ده‌ها بهایی دیگر در این سال‌ها به خاطر اعتقادات خود زندانی و محکوم شده. او از پیشگامان و قهرمانان رشته موتور کراس زنان در ایران است.

۲۷ آبان سال ۹۷ بود که مامورین وزارت اطلاعات شهرزاد نظیفی را بازداشت و او را به یک بازداشتگاه امنیتی در زندان اوین منتقل کردند.

در پی این بازداشت منزل او هم مورد تفتیش و بازرسی قرار گرفت٬ در این جست‌وجوی پنج ساعته مامورین امنیتی برخی از وسایل شخصی او از جمله کتاب‌ها، تلفن همراه٬ لپ‌تاپ و حتی جوایز و تقدیرنامه‌های او را با خود بردند.

اما فشارها بر این زن بهایی تنها به همین‌جا ختم نشد. او و همسر و فرزندش از اردیبهشت ۹۸ بدون حکم قضایی از ورود به پیست‌ موتورسواری هم محروم شدند.

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:05 0:00
لینک مستقیم

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم اکنون​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG