لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۲۸

ملاقات با اسماعیل گرامی


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به یک چهاردیواری است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی- عقیدتی» خوانده می‌شوند.

معلم بازنشسته ۶۷ ساله‌ای ست که هیچ‌گونه فعالیت سیاسی نداشت و تنها حقوق صنفی خود و همکارانش را مطالبه می‌کرد٬ اما به اتهام‌هایی امنیتی بازداشت شد.

اسماعیل گرامی طی سال‌های اخیر بارها بازداشت و زندانی شده٬ تنها به خاطر شرکت در تجمعاتی با هدف مطالبه خواسته‌های صنفی معلمان٬ کارگران و بازنشستگان.

اعتراض به بازداشت معلمان و فعالان کارگری٬ وضعیت سخت معیشتی و مطالبه حقوق صنفی معلمان٬ کارگران و بازنشستگان علت فشارهای امنیتی بر اسماعیل گرامی و بازداشت‌های مکرر اوست.

آخرین بازداشت این فعال صنفی ۱۴ فروردین‌ماه امسال صورت گرفت با حکم شعبه دو بازپرسی دادسرای امنیتی اوین و توسط مامورین اطلاعات سپاه پاسداران، بازداشتی که هنوز هم ادامه دارد.

اسماعیل گرامی از فروردین امسال در زندان است و حالا در انتظار سرنوشت حکم خود در مرحله تجدیدنظر٬حکمی که اگر قطعی شود این فعال صنفی را پنج سال در حصار دیوارهای زندان تهران بزرگ محبوس خواهد کرد.

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:30 0:00
لینک مستقیم

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم اکنون​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG