لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۰۷

ملاقات با اکبر آزاد


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به یک چهاردیواری است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی- عقیدتی» خوانده می‌شوند.

متولد روستای آغ‌ بولاق از توابع مشگین شهر در استان اردبیل است و ساکن تهران٬ نویسنده و فعال مدنی ۶۵ ساله‌ای که در زندان تهران بزرگ به سر می‌برد.

اکبر آزاد در کودکی همراه با خانواده‌اش از روستای کوچک و زیبایشان به تهران مهاجرت کرد٬ او دانش‌آموخته رشته جامعه شناسی است و در سال‌های نخست پس از انقلاب ۵۷ در مجله وارلیق قلم می‌زد. ده‌ها مقاله در زمینه فرهنگ و ادب حاصل کار او در این مجله است.

او بیشتر سال‌های عمرش به ویراستاری٬ ترجمه٬ تحقیق و پژوهش مشغول بوده است.

علاوه بر ترجمه و ویراستاری٬ خودش هم دستی در نوشتن کتاب دارد٬ از جمله کتاب‌هایی برای کودکان٬ «پرنده‌های دریایی» و «اوشاقلار باغچاسی» یا به فارسی «باغچه کودکان» از داستان‌های شیرین اوست برای خردسالان.

اکبر آزاد ۱۸ مردادماه امسال در پی مراجعه به اجرای احکام دادسرای انقلاب بهارستان بازداشت شد، تا روزها و شب‌های حبس دو ساله خود را در زندان تهران بزرگ یا همان فشافویه سپری کند.

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:13 0:00
لینک مستقیم

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم اکنون​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG