لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۴۸

ملاقات با منوچهر بختیاری


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به یک چهاردیواری است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی- عقیدتی» خوانده می‌شوند.

پدری که سوگوار فرزند است، پسر ۲۷ ساله‌اش حدود دو سال پیش با گلوله مامورین حکومتی در کرج کشته شد، اتفاقی تلخ که آرام و قرار را از او گرفت.

او از ۲۵ آبان ۹۸ که جمجمه فرزند جوانش پویا با گلوله داغ سربی شکافته شد تا امروز بارها زندانی شده و در حال حاضر در زندان مرکزی کرج به سر می‌برد.

نامش منوچهر بختیاری است، بسیاری او را با عنوان پدر پویا بختیاری می‌شناسند، پدری که بازداشت‌های پرشمار هم فریاد دادخواهی‌اش را خاموش نکرده است.

نخستین بار پنجم دی‌ماه ۹۸ بود که مامورین امنیتی او را بازداشت کردند در پی فراخوانی که او برای شرکت در مراسم چهلم فرزندش داد. بازداشتی که سرآغاز حبس‌های مکررش بود.

منوچهر بختیاری پس از آن در مصاحبه با رسانه‌ها و با انتشار پیام‌هایی ویدئویی بارها خواستار رسیدگی به پرونده قتل فرزندش شد و معرفی عاملان و آمران کشتارهای آبان ۹۸، اما پس از آن‌که درخواست‌هایش گوش شنوایی در میان مسئولین حکومتی نیافت، به یکی از مخالفان حکومت ایران تبدیل شد.

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:42 0:00
لینک مستقیم

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم اکنون​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG