لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۰۵

فوتبال ایران در فساد؛ نمایندگان مجلس در سانتیاگو برنابئو


احمد نادری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی
احمد نادری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی

دو نماینده مجلس شورای اسلامی در استادیوم سانتیاگو برنابئو، تماشاگر بازی رئال مادرید با سویا بودند.

احمد نادری نماینده تهران و رحیم زارع نماینده آباده به اتفاق حسن قشقاوی سفیر جمهوری اسلامی در اسپانیا، در ورزشگاه حضور داشتند.

رحیم زارع نماینده بوانات، آباده و خرم‌بید، آذر ۹۳ گفته بود: «در اینستاگرام کارلوس کی‌روش عکس‌هایی وجود دارد که ضد ارزش است و اگر وزارت قصد حفظ ارزش‌ها را دارد چرا با او مقابله نمی‌کند؟»

او همچنین در فهرست مسافران ویژه برای اعزام به جام جهانی روسیه قرار داشت. یکی از دولتمردان و نمایندگان پرتعدادی که پس از افشای اسامی و بازتاب منفی در جامعه، ناگزیر شدند انصراف دهند.

حالا جمعی از نمایندگان مجلس برای شرکت در نشست اتحادیه بین‌المجالس راهی مادرید شده‌اند و در این بین با توجه به عکس‌ها و مطالبی که منتشر می‌کنند، از گشت و گذار هم غافل نیستند.

نادری ضمن انتشار عکس‌های خود و همراهانش در استادیوم، توییت کرد: «کاش وقت بود تا مردم‌نگاری طرفداران رئال را انجام‌ می‌دادم. بسیار منظم، جدی، متعصب و خونگرم بودند. هیچ نشانه‌ای از وندالیسم ندیدم.»

کنایه نادری به وندالیسم هواداران ایرانی، خشم فوتبالی‌های توییتر را در پی داشت. او در شرایطی به شرح و تفسیر وضعیت سانتیاگو برنابئو پرداخته است که مقامات جمهوری اسلامی با وجود تهدیدات مکرر فیفا، مانع از حضور زنان در ورزشگاه‌ها می‌شوند.

برخی رسانه‌های ایران از حضور نماینده مجلس در یکی از مشهورترین ورزشگاه‌های جهان انتقاد کردند.

شدت انتقاد کاربران توییتر نیز باعث عذرخواهی نادری شد تا در توییت مجددش بنویسد اگر باعث رنجش مردم شده است عذر می‌خواهد.

کاربران، همزمانی تماشای فوتبال در مادرید را با سرکوب خونین کشاورزان معترض اصفهانی یادآوری می‌کنند.

همچنین نابسامانی مدیریت فوتبال ایران هم سوژه دیگری است که از نگاه هواداران، تناسبی با تفریح نمایندگان مجلس در استادیوم‌های اسپانیا ندارد.

برخلاف نظم مورد اشاره نماینده مجلس شورای اسلامی در فوتبال اسپانیا، در لیگ برتر ایران بازی پرسپولیس و نفت مسجدسلیمان با نیم ساعت تاخیر برگزار شد.

مجری صداوسیما، گروکشی طرفین درگیر در وزارت ورزش با فدراسیون فوتبال بر سر درآمد تبلیغات محیطی را دلیل این موضوع عنوان کرد.

همچنین مسعود مرادی ناظر داوری مسابقه پیکان و گل گهر سیرجان گفت طبق ابلاغش بازی در شهر قدس بوده اما وقتی به ورزشگاه رسیده، فقط یک نگهبان آنجا بوده که او هم گفته بازی اینجا نیست!

در چنین وضعیت آشفته‌ای که فوتبال ایران با افشای اسناد فراوانی از فساد داوری، فساد اقتصادی و توسل به جادوگری روبروست، دغدغه نماینده تهران در مجلس، «مردم‌نگاری هواداران رئال مادرید» است.

XS
SM
MD
LG