لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۳۸

بازداشت «توام با ضرب‌وشتم» رسول بداقی، عضو کانون صنفی معلمان


نزدیکان رسول بداقی، فعال مدنی و عضو کانون صنفی معلمان، از اقدام ماموران امنیتی ایران در بازداشت «توام با ضرب و شتم» او خبر دادند.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران نیز روز شنبه ۲۰ آذر با انتشار اطلاعیه‌ای گزارش‌ها پیرامون بازداشت آقای بداقی را تایید کرد و مسئولیت این رخداد را بر عهده پلیس امنیت دانست.

این نهاد در اطلاعیه خود عنوان کرده که بازداشت رسول بداقی «به‌صورت خشونت‌آمیز و همراه با هتک حرمت» بوده است.

آقای بداقی پیش از این به دنبال انتخابات مناقشه‌انگیز سال ۸۸ در ایران و اعتراضات عمومی نسبت به نتیجه آن به شش سال حبس تعزیری و پنج سال محرومیت از فعالیت‌های اجتماعی محکوم شد. با این حال اقدام نهادهای امنیتی در احضار و بازجویی او به این مدت محدود نماند بلکه پس از آزادی او نیز بارها تکرار شد.

مرداد ماه امسال رسول بداقی به همراه چند فعال مدنی دیگر در تجمعی مسالمت‌آمیز در حمایت از اعتراضات شهروندان خوزستان نسبت به شرایط زندگی خود، برای ساعاتی بازداشت شد و آن زمان اعلام کردند که در شعبه ۲ بازپرسی دادسرای اوین برای او پرونده‌ای قضایی در همین رابطه باز شده است.

مشخص نیست ارتباطی میان بازداشت امروز او با این پرونده وجود داشته باشد. اما این بازداشت در اوج اعتراضات صنفی معلمان ایران رخ داده است که شهرهای مختلف را متاثر از خود ساخته است.

معلمان معترض که از عدم تحقق وعده‌های دولت و مجلس و افزایش مشکلات معیشتی خود ناراضی هستند، از شرکت در کلاس‌های درس خودداری کرده و کلاس‌های مجازی آموزش را هم که در قالب طرح شاد اجرا می‌شود تعطیل کرده‌اند.

با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و گزارش‌های پیشین رادیو فردا؛ س.ن
XS
SM
MD
LG