لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۳۲

پرونده قتل فریدون فرخزاد؛ مظنونان اصلی

نتایج تحقیقات رادیو فردا درباره قتل فریدون فرخزاد، ابعاد جدیدی از پرونده این جنایت را آشکار کرده است. فرخزاد در تابستان ۱۳۷۱ با ضربات چاقو در آپارتمان اجاره‌ایش در شهر بن آلمان به قتل رسید.

همزمان با انتشار متن کامل گزارش تحقیقی درباره قتل فریدون فرخزاد، رادیو فردا در این بخش به معرفی چندین نفر از شخصیت‌های کلیدی در پرونده یادشده می‌پردازد. برپایه اسنادی که در اختیار رادیو فردا قرار گرفته، این افراد یا مظنون به نقش داشتن در قتل هستند و یا به تهدید فرخزاد پیش از قتل.

بررسی اسناد بایگانی چند دهه اخیر دستگاه‌های اطلاعاتی و قضایی آلمان و فرانسه از سوی رادیو فردا حاکی از آن است که چندین نفر از میان این اشخاص با شهروندان ایرانی‌ای در ارتباط بوده‌اند که در حملات علیه مخالفان جمهوری اسلامی در اروپا مجرم شناخته شده‌اند.

مقام‌های آلمان با درخواست‌های ما برای دسترسی به بخش‌هایی از تحقیقات درباره قتل فرخزاد پاسخ منفی دادند. به گفته‌ مقام‌های آلمانی دلیل این مخالفت باز بودن پرونده و ادامه تحقیقات در این باره است. به همین دلیل مشخص نیست که دستگاه‌های اطلاعاتی آلمان به چه میزان نقش احتمالی این افراد در قتل فریدون فرخزاد را مورد بررسی قرار داده‌اند.

XS
SM
MD
LG