لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۰۱

وحدت و منوچهر؛ تاجیکستانی‌های سرگردان در تهران


از راست: منوچهر صفروف و وحدت هانانوف
از راست: منوچهر صفروف و وحدت هانانوف

دو فوتبالیست تاجیکستانی که به دعوت باشگاه پرسپولیس به ایران آمده‌اند، با گذشت پنج هفته هنوز موفق به ثبت قراردادشان نشده‌اند.

وحدت هانانوف و منوچهر صفروف از هفدهم آبان در تهران به سر می‌برند و در هتل اقامت دارند. بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس باعث شده که بلاتکلیف بمانند.

خبر انتقال این دو بازیکن به باشگاه پرطرفدار ایرانی، علاوه بر زمینه ورزشی‌اش از بعد فرهنگی نیز مورد توجه رسانه‌های هر دو کشور قرار گرفته است.

آن‌ها با درخشش در ترکیب تیم استقلال تاجیکستان، نظر باشگاه پرسپولیس را جلب کردند. هر دو جزو سهمیه زیر ۲۳ سال محسوب می‌شوند و با شماره‌های پنج و شش در خط دفاعی تیم ملی تاجیکستان بازی می‌کنند.

وحدت و منوچهر در این مدت ضمن حضور در تمرینات، در چند بازی دوستانه هم با پیراهن پرسپولیس به میدان رفته‌اند.

قبل از این دو، اکمل خولماتوف تنها بازیکن تاجیکستانی شاغل در لیگ برتر ایران بود. او سال ۱۳۸۹ پیراهن پاس همدان را پوشید.

وحدت که ۱۰ بازی برای تیم‌ ملی تاجیکستان انجام داده است، می‌گوید: «زندگی در تهران خوب است، با مردمانی مهمان‌نواز. اصلاً احساس غریبی نمی‌کنم. ما از یک ریشه‌ایم و فرقی بین فرهنگ ایران و تاجیکستان نیست».

منوچهر صفروف ۲۰ ساله در پست دفاع راست، بهترین بازیکن این فصل از لیگ قهرمانان آسیا معرفی شد. او ۱۴ بار پیراهن تیم‌ملی کشورش را پوشیده است.

منوچهر به روزنامه فرهیختگان گفت: «مسئولان پرسپولیس قول دادند هرچه سریع‌تر این مشکل حل می‌شود و ما هم شاهدیم که تلاش‌شان را می‌کنند. دوری از مسابقات به بازیکن ضربه می‌زند اما در بازی‌های دوستانه در شرایط مسابقه قرار می‌گیریم تا به زودی بتوانیم به پرسپولیس خدمت کنیم».

عدم تسویه حساب با گابرین کالدرون آرژانتینی سرمربی سابق پرسپولیس، منجر به محرومیت این باشگاه در جذب بازیکنان جدید شده است. روز دوشنبه سرانجام اعلام شد که این بدهی تسویه شده است و امید می‌رود پنجره نقل وانتقالات پرسپولیس باز شود.

یحیی گل‌محمدی با انتقاد از گره خوردن وضعیت جذب مدافعین مورد نظرش گفته است: «به خدا نمی‌دانم چه زمانی پنجره باز می‌شود. این بندگان خدا را آوردیم، مثل توریست‌ها می‌آیند و می‌روند».

اغلب باشگاه‌های ایرانی همواره درگیر پرونده‌های شکایت بازیکنان و مربیان خارجی‌اند. عدم انجام تعهدات و بدهی‌های انباشته در فوتبال ایران، به امری عادی تبدیل شده است.

سقوط چشمگیر ارزش ریال، بر مشکلات تسویه حساب باشگاه‌ها و فدراسیون فوتبال با طرف قرارداد خارجی نیز افزوده است.

XS
SM
MD
LG