لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۳:۱۷

عفو بین الملل خواهان آزادی فوری منصور اصانلو شد


عفو بين الملل با اشاره به عدم دريافت احضاريه برای بازگشت منصور اصانلو به زندان، در بيانيه خود آورده است که منصور اصانلو در بند ۲۰۹ زندان اوين نگهداری می شود و به علت ناراحتی جدی چشم به درستی نمی بيند.
عفو بين الملل با اشاره به عدم دريافت احضاريه برای بازگشت منصور اصانلو به زندان، در بيانيه خود آورده است که منصور اصانلو در بند ۲۰۹ زندان اوين نگهداری می شود و به علت ناراحتی جدی چشم به درستی نمی بيند.

سازمان عفو بين الملل با انتشار بيانيه ای خواهان آزادی بی قيد وشرط مجدد منصور اصانلو، رييس سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه شده است.


سازمان عفو بين الملل در بيانيه خود در باره بازداشت منصور اصانلو نوشته است که رييس هييت مديره سنديکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، روز ۱۹ نوامبر(يازده روز پيش) مجددا دستگير شد و با وجود ناراحتی جدی چشم از دريافت کمک های درمانی محروم بوده است.


اين بيانيه می افزايد منصور اصانلو توسط ماموران امنيتی که لباس شخصی به تن داشتند و در خارج از منزلش دستگير شده است.


وی چهار روز پيش در شعبه ۴ دادگاه انقلاب برای بررسی مقدماتی توسط دادستان حاضر شد، اما اتهامات مشخصی عليه او در دادگاه مطرح نشد.


سازمان عفو بين الملل می نويسد که در اين دادگاه، وکيل منصور اصانلو حضور نداشت و می افزايد وزير دادگستری و سخنگوی قوه قضاييه چند روز پس از بازداشت اصانلو اعلام کردند که برای او احضاريه و حکم جلب صادر شده بود، اما چون خود را به مقامات زندان معرفی نکرد، دستگير شد.


عفو بين الملل با اشاره به عدم دريافت احضاريه برای بازگشت منصور اصانلو به زندان، در بيانيه خود می افزايد منصور اصانلو در بند ۲۰۹ زندان اوين نگهداری می شود و به علت ناراحتی جدی چشم به درستی نمی بيند.


سازمان عفو بين الملل می گويد، منصور اصانلو از جمله ۱۲ نفر از اعضای سنديکا بود که در تاريخ ۲۲ دسامبر ۲۰۰۵ تقريبا يک سال پيش توسط ماموران انتظامی، ظاهرا به اتهام فعاليت های مسالمت آميز اتحاديه شان دستگير شدند.


وی در تابستان گذشته با پرداخت وثيقه ای به مبلغ ۱۵۰ ميليون تومان از زندان آزاد شد.


سازمان عفوبين الملل در بيانيه خود می نويسد چنانچه منصور اصانلو تنها در ارتباط با تمرين حقوق شناخته شده بين المللی خود که تشکيل و پيوستن به اتحاديه يا آزادی بيان دستگير شده است، زندانی عقيدتی محسوب می شود و بايد فوری بدون قيد وشرط آزاد شود.


عفو بين الملل در بيانيه خود خواسته است مراجعه کنندگان به سايت اينترنتی اين سازمان با نوشتن نامه به مقام های جمهوری اسلامی از آنها بپرسند که چرا منصور اصانلو دوباره بازداشت شده و با چه اتهاماتی روبرو است و همچنين خواهان دسترسی منصور اصانلو به وکلای خود و خانواده اش شوند.


سازمان عفو بين الملل در عين حال از نوعدوستان خواسته است تا نگرانی خود را در باره عدم مراقبت های پزشکی لازم برای مداوای چشم منصور اصانلو به مقامهای جمهوری اسلامی اعلام کنند و از آنها بخواهند که اقدامات فوری برای درمان چشم او به عمل آورند.


XS
SM
MD
LG