لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۵۳

وکیل کیوان صمیمی: زندانی ۷۳ ساله‌ و بیمار را با زور و خشونت تبعید کرده‌اند


مصطفی نیلی، وکیل کیوان صمیمی، زندانی سیاسی، می‌گوید با توجه به شواهد موجود، موکلش را با «توسل به خشونت و زور» از زندان اوین به یکی از کلانتری‌های شهر کرج برده‌اند « تا به ندامتگاه مرکزی این شهر منتقل شود».

او در گفت‌وگو با سایت امتداد خبر داده که تبعید این زندانی ۷۳ ساله با فشار نهادهای امنیتی صورت گرفته و کیوان صمیمی «​حتی موفق نشده که هیچ یک از وسائل خود از جمله داروهایش را با خود ببرد که این موضوع با توجه به سن و سال او و بیماری‌هایی که به آن مبتلاست، بسیار خطرناک خواهد بود».

به گفته آقای نیلی، علت انتقال این زندانی «مطالب و نامه‌هایی» بوده که این زندانی از زندان منتشر کرده و نهادهای امنیتی در دوران زندان نیز تلاش کرده‌اند برای کیوان صمیمی پرونده‌سازی کنند.

کیوان صمیمی که سردبیر نشریه ایران فردا و یکی از اعضای کانون نویسندگان ایران است، از آذر ماه گذشته در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا برای گذراندن محکومیت دو ساله خود به زندان اوین منتقل شد.

اتهام او «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» عنوان شده که مربوط به حضور این فعال مدنی در تجمع اعتراضی است که اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸ به مناسبت روز جهانی کارگر در برابر ساختمان مجلس برگزار شد.

طی روزهای گذشته کانون نویسندگان ایران با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که دلیل تبعید آقای صمیمی نامه‌ای است که او به دنبال جان باختن بکتاش آبتین، عضو کانون نویسندگان و زندانی سیاسی، منتشر کرد و این رخداد را «قتل شبه‌عمد» نامید.

وکلای آقای صمیمی می‌گویند او مشکلات قلبی، کلیوی و ریوی دارد و کمیسیون پزشکی قانونی اعلام کرده است که این متهم «باید در شرایط دور از استرس و رژیم ویژه غذایی داشته و پزشک متخصص نیز در دسترس او باشد» ولی مسئولان زندان به این نظرات توجهی نکرده‌اند.

XS
SM
MD
LG