لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۲۳

پدیده «مهرشادیسم» یا کلاهبرداری ایدئولوژیک


فعالیت‌های مهرشاد سهیلی نوجوان ۱۷ ساله اهل موسیان با دستگیری او متوقف شد، نوجوانی که در ادبیان رسمی جمهوری اسلامی از او با عنوان نوجوان جهادی یاد شده بود.

حضور در صدا و سیمای جمهوری اسلامی به عنوان دبیر پویش مهر ماندگار تا تاسیس گروه فرهنگی جهادی حضرت مهدی و کانون فرهنگی امام صادق به نام حمایت از نیازمندان از جمله فعالیت‌های او بود.

بنابر اعلام مقام‌های حوزه قضایی بخش موسیان و دشت عباس، آقای سهیلی‌فر با نیابت قضایی از استان قم به اتهام غصب عنوان شغلی و کلاهبرداری بازداشت شده است.

عکس‌های مهرشاد سهیلی که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود، نوجوان پرنفوذی را تصویر می‌کند که در کنار مقام‌های سیاسی، نظامی و مذهبی جمهوری اسلامی عکس‌هایی خبرساز به یادگار گرفته است.

اطلاعیه قوه قضاییه هم بر استفاده او از نام مستعار علی بهشتی انگشت می‌گذارد و آنچه را که مانور متقلبانه آقای سهیلی برای نفوذ در میان صاحب نفوذان می‌نامد، شگردی برای جمع آوری کمک‌های نقدی به نام نیازمندان عنوان می‌کند، کمک هایی که بنابر این اطلاعیه به مصرف نیازمندان نرسیده است.

مهرشاد سهیلی اولین نمونه از نوجوانانی که با استفاده از ایدئولوژی حاکم به گردش مالی میلیاردی رسیده‌اند و یا پولپاشی کرده‌اند نیست.

نوجوانانی که سوار بر امواج فعالیت‌های انقلابی، جهادی و یا رسیدگی به مناطق محروم در چارچوب این فرهنگ جای نسبتا امنی برای فعالیت‌های اقتصادی خود فراهم کرده‌اند.

گزارش محمد ضرغامی را بشنوید.

پدیده «مهرشادیسم» یا کلاه‌برداری ایدئولوژیک
please wait

No media source currently available

0:00 0:05:33 0:00
لینک مستقیم

XS
SM
MD
LG