لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۵۲

آتش‌سوزی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر دو مصدوم بر جای گذاشت


تصویری آرشیوی از منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر
تصویری آرشیوی از منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر

مسئولان امدادی ایران از وقوع آتش‌سوزی در منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر خبر دادند که بر اثر آن دو نفر دچار سوختگی شده‌اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، این حریق بامداد پنج‌شنبه ۱۲ فروردین در تاسیسات شرکت کاوشگران ماهشهر در سایت یک منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر رخ داده است.

ایسنا در گزارش بعدی خود به نقل از محسن ادیبی، سخنگوی شرایط اضطراری منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، نوشت که «حریق در تاسیسات شرکت پترو پالایش کاوشگران ماهشهر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی مهار شد».

به گفته آقای ادیبی، در جریان این حادثه ۲ نفر از نیروهای واحد بهره‌برداری شرکت کاوشگران ماهشهر دچار سوختگی شدند که یکی از آنها به دلیل شدت سوختگی به بیمارستان حاجیه نرگس معرفی ماهشهر اعزام شد.

وی سپس عنوان کرد که علت بروز این حادثه توسط کارشناسان سازمان منطقه ویژه اقتصادی در دست بررسی است.

این اتفاق تنها سه روز پس از آن رخ داده است که خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، از دستگیری «عاملان آتش‌سوزی خودروهای مستقر در توقفگاه خودرویی مهمانسرای شرکت پتروشیمی ره آوران فنون شهرستان ماهشهر» خبر داده بود.

گزارش ایرنا به حادثه آتش‌سوزی روز هفتم اسفند در محل یادشده اشاره دارد که «منجر به حریق ۱۱ دستگاه خودرو شده بود».

این گزارش به نقل از محمد صالحی، فرمانده انتظامی خوزستان، می‌گوید که در بازرسی از مخفیگاه‌های متهمان «سلاح، مهمات غیرمجاز و مقادیر قابل توجهی اموال مسروقه این شرکت کشف شده است. آقای صالحی اما به هویت متهمان و انگیزه آنها اشاره‌ای نکرده است.

طی سال‌های اخیر حوادث زیادی از آتش‌سوزی‌ها در منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر و همچنین پالایشگاه‌ها و خطوط لوله انتقال نفت گزارش شده است. از جمله مرداد سال گذشته انبار ضایعات شیمیایی شرکت هامور، واقع در منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر دچار آتش‌سوزی شد.

اما گسترده‌ترین و پرخسارت‌ترین آتش‌سوزی مربوط به تاسیسات نفتی، خرداد سال گذشته در پالایشگاه نفت تهران رخ داد که طی آن یک نفر کشته و یک نفر دیگر مصدوم شد. در حالی که ظن عمدی بودن برخی از این موارد می‌رود، یک علت عمده دیگر این حوادث فرسودگی و کهنگی تجهیزات عنوان شده است.

با استفاده از گزارش‌ خبرگزاری‌های ایرنا و ایسنا و رادیو فردا؛ س.ن

XS
SM
MD
LG