لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۱۲

احضار، تهدید و بازداشت اعضای فعالان کارگری در آستانه روز کارگر


تصویری آرشیوی از اعتراضات کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی در تهران
تصویری آرشیوی از اعتراضات کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی در تهران

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه از احضار و تهدید اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد در آستانه روز کارگر خبر داده است.

این نهاد روز سه‌شنبه ۶ اردیبهشت‌ در اطلاعیه‌ای عنوان کرد که بسیاری از فعالین سندیکای کارگران شرکت واحد و حامیان طبقه کارگر تلفنی از سوی وزارت اطلاعات احضار و تهدید شده‌اند.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی در ادامه گفته است ماموران وزارت اطلاعات به منزل رهام یگانه از حامیان طبقه کارگر مراجعه کرده و دستگاه‌های تلفن همراه، هارد، کتاب و دیگر لوازم شخصی او را ضبط کرده‌ و گفته‌اند که در ماه آینده احضار و بازجویی خواهد شد.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه احضار و تهدید تلفنی اعضای سندیکا و حامیان طبقه کارگر و ورود ماموران به منازل آنان را به شدت محکوم کرده و آن را در راستای جلوگیری از حق بدیهی کارگران در برگزاری مراسم روز جهانی کارگر عنوان کرده است.

در آستانه‌ی روز جهانی کارگر نیروهای امنیتی همچنین ۷ تن از فعالین کارگری و اجتماعی شهر بانه با نام‌های سعید محمدی، حسن عزتی، نیشتمان رحمتی، پروین عبدالله پور، رحمان سلیمانی، افشین رحیمی و فاتح مجیدی را بازداشت کردند.

گزارش‌ها حاکی است که ماموران امنیتی با هجوم به منازل این افراد و بدون ارائه حکم قضایی، آنها را بازداشت کرده‌اند.

طبق آخرین گزارش‌ها، نیشتمان رحمتی روز سه‌شنبه آزاد شده، اما دیگر فعالان به بازداشتگاه اطلاعات سنندج منتقل شده‌اند.

روز جهانی کارگر یکشنبه هفته آینده، اول ماه مه برابر با ۱۱ اردیبهشت است. سال گذشته در تجمعات روز کارگری در تهران دست‌کم ۳۰ فعال کارگری بازداشت شدند. تجمعات سال گذشته در شرایطی برگزار شد که دستگاه‌های امنیتی به ویژه وزارت اطلاعات،‌ فعالان کارگری و صنفی را از شرکت در آنها منع کرده بودند.

با استفاده از اطلاعیه سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه و گزارش رادیو فردا؛ د.خ/س.ن
XS
SM
MD
LG