لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۳۶

حمله هکرهای «طرفدار ایران» به رادیوهای اسرائیلی به مناسبت روز قدس


رسانه‌های اسرائیل از حمله سایبری هکرهای «طرفدار ایران» به سایت اینترنتی رادیوهای اسرائیل در شب پنج‌شنبه ۸ اردیبهشت و در آستانه روز قدس خبر داد‌ه‌اند.

روزنامه جروزالم پست روز جمعه در گزارشی درباره این موضوع نوشته است که چندین وب‌سایت پخش برنامه‌های رادیویی اف‌ام، رادیو سول و هیدابروت هدف حمله سایبری قرار گرفتند و در برخی سایت‌ها، لوگوهای اسرائیلی همراه با ویدیویی به زبان عربی از حرم شریف قدس (کوه معبد) و موشکی که شلیک می‌شود، پخش شده است.

بر اساس این گزارش، هکرها احتمالا همان گروه هکری «نجات‌بخش» باشد که در ماه مه ۲۰۲۰ نیز حملات مشابهی به صدها سایت اینترنتی اسرائیلی، از جمله روزنامه جروزالم پست انجام داده بودند.

آن زمان، گروه هکری «نجات‌بخش» ویدیوهایی علیه اسرائیل با پیام‌هایی به زبانهای عبری و انگلیسی در سایت‌های هک شده منتشر کرده بودند.

گروه هکری یاد شده شب پنج‌شنبه با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرامی خود، گفته بود «اکنون صدای ما را از قدس مقدس، پایتخت فلسطین از رادیوهای ۱۰۰ اف‌ام، ۹۶، سول و غیره گوش کنید.»

در کنار این پیام ویدیویی از سایت‌های هک شده با متن «ما کل فلسطین را به جهنمی برای شما تبدیل خواهیم کرد»، منتشر شده بود.

این گروه هکری همچنین تهدید کرده بود که تا ساعات آینده «سورپرایز بعدی» را رونمایی خواهد کرد و سایت‌های دیگری را نیز هک کرده ولی به رغم این ادعا، سایت‌هایی که این گروه هکری مدعی شده بود هک خواهد کرد، فعالیت خود را ادامه داده‌اند.

این گروه هکری طرفدار ایران همچنین تهدید کرده که اطلاعات شخصی میلیون‌ها شهروند اسرائیلی از جمله اطلاعات بانکی را به همراه اطلاعات بنادر اشدود و حیفا منتشر خواهد کرد.

این گزارش می‌افزاید به نظر می‌رسد اطلاعاتی که گروه هکری «نجات‌بخش» تهدید به افشا کرده‌اند، جعلی است.

اداره ملی سایبری اسرائیل یکشنبه هفته گذشته هشدار داده بود که در روز قدس انتظار افزایش حملات سایبری وجود دارد.

شرکت امنیت سایبری «چک پوئینت» ماه مه ۲۰۲۰ از ۹ حمله سایبری توسط این گروه هکری خبر داده و گفته بود به نظر می‌رسد این گروه جایی در ترکیه، آفریقای شمالی یا نوار غزه هستند. گروه هکری «نجات‌بخش» فعالیت‌های خود را از آوریل ۲۰۲۰ آغاز کرده است.

جنگ سایبری میان بین اسرائیل و ایران از حدود سه سال پیش به‌طور جدی آشکار شده است.

گروه‌های هکری «سایه سیاه» و «گربه‌های ملوس» از جمله مشهورترین گروه‌هایی بوده‌اند که در سال‌های اخیر در پروژه‌هایی مانند سرقت اطلاعات شخصی افراد در شرکت دارویی ماچون مور و سایت دوست‌یابی همجنس‌گرایان، حمله به شرکت اینترنتی اسرائیلی «سایبرسرو»، به شرکت بزرگ بیمه اسرائیلی «شیربیت» و شرکت امور مالی کی‌ال‌اس از جمله مواردی بوده که توسط این شرکت‌ها انجام شده‌اند.

حمله بزرگ به سامانه سوخت در ایران که موجب اختلال در ۴۳۰۰ سامانه سوخت ایران و حمله سایبری به سامانه‌های شرکت راه‌آهن در تیرماه سال گذشته نیز از جمله مواردی بوده که به اسرائیل نسبت داده شده‌اند.

با استفاده از گزارش جروزالم پست. د.خ
XS
SM
MD
LG