لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۴۴

ایرنا اعتراضات مردمی در شهرهای مختلف و بازداشت چندین نفر را تایید کرد


خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، گزارش‌ها درباره اعتراضات در شهرهای مختلف کشور و بازداشت شماری از معترضان را تایید کرد و مدعی «بازگشت آرامش» شد.

این خبرگزاری شامگاه پنج‌شنبه در گزارشی گفت که اعتراضات در شهرستان‌های درود لرستان، ایذه، اندیمشک و دزفول در خوزستان، یاسوج در کهگیلویه و بویر احمد، شهرکرد و جونقان در چهارمحال بختیاری و فشافویه در استان تهران به وقوع پیوسته است.

ایرنا دلیل اعتراضات را «اجرای قانون اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها» عنوان کرد و در یک مورد به نقل از دادستان عمومی و انقلاب دزفول گزارش داد ۱۵ نفر در اعتراضات این شهر بازداشت شده‌اند.

بر اساس این گزارش، افراد بازداشت‌شده کسانی هستند که «سعی داشتند تجمعات دزفول را به آشوب بکشند».

ایرنا همچنین شمار بازداشتی‌ها در شهر یاسوج را هفت نفر عنوان کرده و مدعی شده که «آنها تلاش داشتند با سر دادن شعارهای تند، اعتراضات را به سمت تخریب اموال عمومی ببرند».

این گزارش می‌افزاید که تعدادی از معترضان در شهرستان‌ فشافویه به یک فروشگاه زنجیره‌ای هجوم برده‌اند. روز پنج‌شنبه ویدیوهایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان از هجوم تعدادی از شهروندان به فروشگاه‌ها داشت. رادیو فردا نمی‌تواند تاریخ این ویدیوها و مکان آنها را به طور مستقل تایید کند.

شهرهای مختلف ایران طی روزهای اخیر در پی افزایش چشم‌گیر بهای مواد غذایی صحنه اعتراضاتی بوده که با شعارهایی علیه آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، و ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، همراه شده. برخی ویدیوها نشان می‌دهد که معترضان شعار «رضا شاه روحت شاد» سرمی‌دهند.

تعداد افراد بازداشت‌شده در این اعتراضات مشخص نیست. در عین حال صدای شلیک گاز اشک‌آور و در مواردی تیراندازی نیز در ویدیوها شنیده می‌شود.

ایرنا در پایان گزارش خود مدعی شده که «هم‌اکنون تجمع فعالی در سطح کشور وجود ندارد و تجمعات محدود برخی شهرها نیز با دخالت عوامل تامین کننده امنیت و همکاری مردم پایان یافته است».

با استفاده از گزارش‌‌های‌ خبرگزاری ایرنا و رادیو فردا؛ س.ن
XS
SM
MD
LG