لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۵۵

حمله تازه «اسرائیل» به خاک سوریه دست‌کم یک کشته بر جا گذاشت


تصویری از فرودگاه بین‌المللی دمشق
تصویری از فرودگاه بین‌المللی دمشق

تازه‌ترین حمله منتسب به اسرائیل در سوریه در بامداد جمعه، ۲۰ خرداد، به مرگ یک تن و وارد آمدن خسارات مالی منجر شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه، سانا، سامانه پدافند هوایی این کشور فعال شده و «اکثر موشک‌های دشمن» را که از ارتفاعات جولان به سوی جنوب دمشق شلیک شده بود، «رهگیری و منهدم کرد».

از سوی دیگر، روزنامه سوری الوطن گزارش داد که بعد از حمله اسرائیل، برخی از تجهیزات فنی در فرودگاه بین‌المللی دمشق از کار افتاد و از این روی، تمامی پروازهای بین‌المللی تعلیق شد.

وزارت راه و ترابری سوریه نیز گزارش داد که پروازها بعد از تعمیرات لازم از سرگرفته خواهد شد. اما توضیح بیشتری در این باره ارائه نکرد.

ناظر حقوق بشر سوریه، گروه ناظر رویدادهای سوریه از مقر بریتانیا، گزارش داده است که هدف اسرائیل، انبارهای تسلیحاتی بوده که در اختیار نیروهای هم‌پیمان ایران در اطراف فرودگاه بین‌المللی دمشق قرار دارد.

به نوشته جروزالم پست، این سومین حمله به سوریه در کمتر از یک هفته گذشته است.

حمله دوشنبه شب علیه اهدافی در شهرک عقبره در جنوب دمشق انجام شد و یک شب بعد از آن، منطقه قنیطره در جنوب غربی سوریه مورد اصابت موشک قرار گرفت.

اسرائیل، مانند اکثر موارد پیشین، مسئولیت حمله بامداد جمعه را برعهده نگرفته، اما سران این کشور همواره تاکید کرده‌اند که علیه تثبیت نظامی ایران و متحدانش در سوریه اقدام خواهند کرد.

با این حال، به نظر می‌رسد که از سفر ماه گذشته بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، به ایران، بر شمار حملات منتسب به اسرائیل در سوریه افزوده شده است.

در دوره اخیر، حملات اسرائیل به فرودگاه دمشق و پایگاه‌های نظامی و سایر صنایع وابسته به ارتش سوریه مستقر در این فرودگاه افزوده شده است.

XS
SM
MD
LG