لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۱۶

واکنش «تهدیدآمیز» سفیر جمهوری اسلامی در باکو به سفیر اسرائیل


عباس موسوی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان، در واکنش به انتشار تصویری از سفیر اسرائیل در باکو در حال مطالعه کتاب «افسانه‌های سحرآمیز تبریز»، واکنشی تهدیدآمیز نشان داد.

آقای موسوی شامگاه چهارشنبه ۲۹ تیر سفیر اسرائیل را «پسرک ماجراجو» خطاب کرد و نوشت: «ظاهراً قرار است اولین صهیونیست خبیث هم توسط مردم غیور تبریز دفن شود. هرگز از خط قرمز ما عبور نکن، هرگز!»

جورج دیک، سفیر اسرائیل در باکو، با انتشار تصویری از خود در حال مطالعه نسخه‌ای از «افسانه‌های سحرآمیز تبریز»، نوشته بود که با مطالعه این کتاب مطالب زیادی درباره تاریخ و فرهنگ آذربایجان یاد گرفته است.

نورنیوز، وب‌سایت خبری نزدیک به شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی، واکنش عباس موسوی به این توئیت سفیر اسرائیل را «پاسخ قاطع به ماجراجویی و تفرقه‌افکنی جدید» سفیر اسرائیل عنوان کرد.

کتاب «افسانه‌های سحرآمیز تبریز» (تبریزین سئحیرلی ناغیللاری) یک اثر پژوهشی دانشگاهی درباره تاریخ مینیاتورهای دوره صفوی است و حاوی تصاویر و متن‌های منقوش از بناهای دوران صفوی، خصوصاً شاه تهماسب است.

نسخه جدید و نفیس این کتاب با حمایت مالی شرکت بی‌پی بریتانیا، بزرگ‌ترین متصدی نفت و گاز در جمهوری آذربایجان، به زبان‌های ترکی و انگلیسی منتشر شده است.

با استفاده از توئیتر موسوی و دیک، نورنیوز، رادیو فردا. د.خ / ر.ش و پ.پ
XS
SM
MD
LG