لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۲۱

دبیر ستاد امر به معروف: تعداد بدحجاب‌ها به بالای ۵۰ درصد رسیده است


دبیر ستاد امر به معروف با اعلام اینکه «تعداد بدحجاب‌ها در کشور به بالای ۵۰ درصد رسیده است» هشدار داد که طبق ملاک شرعی، یک تار موی زن هم بیرون باشد مجرم است و باید دستگیر شود.

محمد صالح هاشمی گلپایگانی با این حال در ادامه سخنان خود با اذعان به «عملی نبودن» بازداشت زنان، گفته است که طبق طرح جدید، بدحجابی «تخلف» محسوب می‌شود و تعیین جریمه برای آن قابلیت اجرا دارد.

دبیر ستاد امر به معروف روز جمعه گفت: «تخلف، یعنی برای مثال همانطور که طبق قانون راهنمایی و رانندگی اگر کسی چراغ قرمز را رد کرد برای آن جریمه تعیین می‌شود؛ اگر کسی کمربند عفاف و حجاب را نیز نبست بعد از یک بار و دو بار تذکر در صورت تکرار، جریمه و در نوبت‌های بعدی جرایم دو برابر و سه برابر شود.»

این ستاد ماه گذشته نیز به شکست طرح موسوم به «حجاب و عفاف» اشاره کرده و گفته بود ادامه اجرای این طرح به تقابل نظام و مردم منجر خواهد شد.

وی در ادامه گفت: «اگر مدیر بانکی از فرد بدحجابی حمایت کرد باید هم از حقوقش کم ‌شود و هم بخشی از بودجه رفاهی آن مجموعه به بودجه آموزشی تبدیل شود: مدیر یک اداره، همان طور که موظف به چک کردن زمان ورود و خروج کارمندان است باید نسبت به حجاب و عفاف آنان نیز مسئولیت داشته باشد.»

طی سالهای گذشته و خصوصا ماه‌های اخیر گزارش‌های زیادی از برخورد خشن گشت ارشاد با زنان در ایران منتشر شده و از طرفی بحث دفاع از آزادی حجاب نیز داغ شده است.

نمونه آن بازداشت سپیده رشنو و اعترافات اجباری وی در صدا و سیما است که با واکنش‌های گسترده‌ای مواجه شد.

سپیده رشنو پس از انتشار فیلم درگیری‌اش با یک زن حامی حکومت در اتوبوس بر سر رعایت حجاب، بازداشت شد و مدتی بعد تصاویری از اعترافات اجباری او در تلویزیون رسمی ایران به نمایش درآمد.

با استفاده از گزارش‌های خبرگزاری مهر و رادیو فردا؛ د.خ/س.ن

XS
SM
MD
LG