لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۱۴

معاون ابراهیم رئیسی دستگیری یک مقام وزارت راه و شهرسازی را تایید کرد


رستم قاسمی (راست)، محمد مکارم
رستم قاسمی (راست)، محمد مکارم

در پی انتشار گزارش‌هایی درباره بازداشت یکی از مسئولان وزارت راه و شهرسازی، محمد حسینی، معاون پارلمانی ابراهیم رئیسی، دستگیری این فرد را تایید کرد.

محمد حسینی در گفت‌وگویی با ایسنا که روز چهارشنبه، ۹ شهریور، منتشر شد، در پاسخ به سوالی درباره بازداشت این مقام مسئول گفت: «با هر فرد متخلفی در هر وزارتخانه‌ و دستگاهی برخورد خواهد شد. افراد دیگری هم بوده‌اند که وقتی تخلف آنها برای دولت مشخص شده، برکنار شده‌اند.»

نه خبرگزاری ایسنا و نه معاون رئیسی، نامی از فرد دستگیرشده نیاورده‌اند، اما پیشتر گزارش‌های تاییدنشده‌ای از بازداشت قاسم مکارم شیرازی، نوه ناصر مکارم شیرازی، از مراجع تقلید شیعه نزدیک به حکومت، که بازرس ویژه و مشاور عالی وزیر راه و شهرسازی بود منتشر شده است.

هنوز قوه قضاییه جمهوری اسلامی درباره دستگیری این مسئول وزارت راه توضیحاتی ارائه نکرده و خبری هم درباره دلیل بازداشت محمدقاسم مکارم منتشر نشده است.

در دهه‌های اخیر گزارش‌هایی از فساد اقتصادی خود ناصر مکارم شیرازی به ویژه در حوزه شکر در ایران منتشر شده است.

پس از انتشار خبر دستگیری این مسئول دولتی، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی، در دفتر کار خود حاضر نشد و رسانه‌ها علت غیبت او را «بروز حادثه» و بستری شدن در بیمارستان اعلام کردند.

محمد حسینی هم درباره این غیبت قاسمی و ارتباط احتمالی‌اش با دستگیری مسئول وزارت راه گفت: «دستگیری این فرد ربطی به این که رستم قاسمی در محل کار حاضر نشده، ندارد.»

معاون پارلمانی رئیسی همچنین احتمال برکناری یا استعفای رستم قاسمی از وزارت راه و شهرسازی را «شایعه»ای خواند که از ابتدای دولت ابراهیم رئیسی مطرح بوده است.

در یک سال اخیر، طرح وزارت راه و شهرسازی دولت رئیسی برای ساخت چهار میلیون مسکن تا پایان کار این دولت واکنش‌های گسترده داشته و بسیاری آن را زیر سوال برده‌ و غیرعملی خوانده‌اند.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، نیز روز سه‌شنبه در سخنرانی خود در جمع اعضای دولت رئیسی در کنار تمام تعریف‌ها و تمجیدها گفت: «ما در قضیه‌ مسکن خیلی عقبیم، نتایجش را هم دارید می‌بینید: قیمت خانه و اجاره‌ خانه سرسام‌آور است، مردم واقعا در زحمتند.»

رستم قاسمی خود روز چهارشنبه، ۹ شهریور، به مشکلات طرح خود برای ساخت چهار میلیون مسکن اعتراف کرد و گفت: «از دستگاه‌های دولتی در رابطه با تخصیص زمین راضی نیستیم. این دستگاه‌ها زمین‌های مورد نیاز نهضت ملی مسکن را تحویل وزارت راه نداده‌اند.»

عبدالله اوتادی، عضو اتحادیه مشاوران املاک، در خردادماه امسال اعلام کرد تنها در سه سال گذشته، اجاره‌بها ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.

XS
SM
MD
LG